مدیرکل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های خراسان رضوی بازدید کرد

دکتر سلیمانی مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور در سفر چهار روزه به خراسان رضوی از زندان‌های این استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، دکتر ناصر سلیمانی مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندانهای کشور و تیم کارشناسان ستادی این حوزه به منظور رصد و ارزیابی اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی زندان‌ها مبتنی بر قوانین و پروتکل‌های ابلاغی در سفر چهار روزه به خراسان رضوی با همراهی حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی از زندان‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، نیشابور و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران بازدید کرد.

بازدید مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های خراسان رضوی
گفتنی است دکتر سلیمانی در این بازدیدها علاوه بر سرکشی از اماکن مختلف زندان‌ها نظیر اندرزگاه‌های اسکان، مراکز درمانی و بهداری‌ها، آشپزخانه‌ها ، خبازخانه‌ها، انبارهای مواد غذایی، فروشگاه‌ها ، کارگاه های اشتغال و... با زندانیان نیز مستقیم و بی‌واسطه گفتگو کرد و به صورت میدانی شاخص‌های بهداشتی و درمانی و میزان رعایت دستورالعمل‌های مصوب و پروتکل‌های ابلاغی را مورد سنجش و ارزیابی تخصصی قرار داد.

بازدید مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های خراسان رضوی
بر اساس این گزارش در نشست هم اندیشی و مشورتی پایان این سفر ، سید مجتبی حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود زندان‌های استان در بخش بهداشت و درمان خواستار تقویت اعتبارات این حوزه با هدف ارتقاء سطح خدمات شد و خاطرنشان کرد از تمام ظرفیت‌های سازمانی و برون سازمانی جهت پیشبرد اولویت‌های ابلاغی در سطح زندان‌های خراسان رضوی با تلاش و کار مضاعف بهره‌برداری خواهد شد.

بازدید مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های خراسان رضوی
دکتر ناصر سلیمانی مدیر کل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های زندانبانان به خصوص کادر درمانی مستقر در زندان‌ها، وضعیت خدمات بهداشتی، درمانی و روان درمانی جاری در سطح زندان‌های خراسان رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قطعاً با به کارگیری نیروی انسانی متخصص ، کار گروهی و همچنین مدیریت منابع نیروی انسانی می‌توان در جهت پیشبرد اهداف و اولویت‌ها گام‌های موثر برداشت.
وی خاطرنشان کرد باید با تکیه بر دانش و مبانی علمی خدمات این بخش به عنوان یک حوزه راهبردی در نظام زندانبانی اسلامی مستمر در حال توسعه باشد.
سلیمانی فعالیت مرکز مشاور و روان درمانی و همچنین مشارکت انجمن معتادان گمنام (NA) در زندان مرکزی مشهد و اجرای برنامه‌ریزی جامع و علمی برای تشویق و ترغیب زندانیان به شرکت در کلاس‌های ترک اعتیاد (NA) و همچنین پیش بینی زیرساخت‌های مورد نیاز جهت بهره‌برداری زندانیان از این ظرفیت را اقدامی شایسته تقدیر برشمرد و گفت: با توجه به احصاء نتایج حاصله از اجرای این طرح در زندان مرکزی مشهد ، می‌توان با مدل سازی این طرح را به سایر زندان‌ها نیز تسری داد.
شایان ذکر است در این نشست کارشناسان دفتر بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور به بیان نظرات و گزارشات حاصل از بازدیدهای صورت گرفته پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha