ایجاد اشتغال مولد در زندان‌ها، راهبردی موثر برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه است

دومین نشست تخصصی دبیران هیئت های اندیشه ورز با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانهای استان وجمعی از مقامات ارشد قضایی و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، دومین نشست تخصصی دبیران هیئت های اندیشه ورز و فعالان اقتصادی استان با محوریت بهره‌برداری هدفمند از زیرساخت ها و ظرفیت های کارگاهی اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی خراسان رضوی با هدف توسعه اشتغال زندانیان برگزار شد.

ایجاد اشتغال مولد در زندان ها، راهبردی موثر برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه است.

حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی در آغاز این نشست با اشاره به نقش تاثیر گذار مراجع قضائی در افزایش اشتغال پایدار زندانیان گفت، در نتیجه تعامل مراجع قضائی و بهره مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی ، میزان اشتغال داخلی و اعزام به کار مددجویان به شهرک های صنعتی استان افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در اردوگاه برای راه اندازی کارگاه های تولیدی با محوریت اشتغال زندانیان بعنوان نیروی کار گفت ، کارآفرینان و صاحبان صنایع میتواند با بهره‌گیری از زیرساخت های موجود با ایجاد بستر های کسب کار در زندان و خارج از زندان، از این فرصت استفاده کنند و علاوه بر افزایش سطح تولید ، زندانیان را با اشتغال پایدار در مسیر توانمندسازی فردی و اجتماعی قرار دهند.

حسینی در ادامه به تشریح وضعیت سوله های کارگاهی و ظرفیت های اشتغال در اردوگاه کاردرمانی استان پرداخت و گفت، در حال حاضر ۶۴ سوله آماده تحویل و بهره برداری میباشد، که کارفرمایان و فعالان اقتصادی می‌توانند متناسب با کسب و کار های تولیدی و اقتصادی خود از فضای فیزیکی و همچنین از سرمایه های انسانی اردوگاه بهره مند شوند و نقش بسزایی در تولید و اشتغال مولد استان داشته باشند.

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی حمایت از خانواده زندانیان را تکلیفی اجتماعی دانست و از تمام نهاد های حمایتی و فعالان اقتصادی خواست با هم افزایی و توسعه همکاری ها و ایجاد شبکه حمایتی فراگیر این قشر آسیب دیده را تا نقطه امن توانمندی حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان نیز در ادامه این نشست، زندانیان استان را سرمایه انسانی برای بخش تولید دانست و از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه خواست با توسعه مناسبات و هم افزایی با زندان ها، ظرفیت های اشتغال در اردوگاه را از حالت بالقوه به بالفعل در آورند و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان را تبدیل به شهرک اشتغال کنند.

ایجاد اشتغال مولد در زندان ها، راهبردی موثر برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه است.

در حاشیه ی این نشست تخصصی، تعدادی از فعالان اقتصادی موافقت خود را جهت همکاری و ایجاد کسب و کار در اردوگاه حرفه آموزی اعلام کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha