طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها در سفر یک روز خود به استان فارس، ایده رییس سازمان زندان ها مبنی بر اجرای طرح تربیت جامع مدیر زندان را یک رویداد علمی فاخر در ساختار تربیت مدیران در امور اداری کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، دکتر صالحی عمران در بدو ورود به فارس که با استقبال مدیر کل زندان‌های فارس در محل فرودگاه شهید دستغیب شیراز همراه بود، در گفتگو با روابط عمومی کل زندان‌های استان فارس، هدف از سفر به شیراز را دیدار با فراگیران حاضر در دوره جامع آموزش تربیت مدیر زندان که همزمان با سه مرکز دیگر در مرکز آموزش پژوهش منطقه ۴ سازمان در شیراز در حال اجراست عنوان کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده اداره کل زندان‌های فارس در اجرای این دوره آموزشی بسیار موفق و خوب عمل نموده است و من به شیراز آمدم تا از مدیر کل زندان‌های فارس و همکارانشان که زحمت برگزاری این دوره آموزشی را متقبل شده‌اند تشکر نمایم.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

تدبیر رئیس سازمان زندان‌ها در برگزاری طرح جامع آموزش تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها در اولین برنامه سفر خود به استان فارس، در جمع فراگیران حاضر در پودمان دوم اولین دوره جامع آموزش مدیریت زندان دیدار و گفتگو نمود.

دکتر صالحی عمران در دیدار با این فراگیران که با حضور مدیر کل زندانهای فارس و رئیس مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۴ سازمان زندان‌ها و فراگیرانی که از استان‌ خراسانهای رضوی، شمالی، و جنوبی ، کرمان، یزد و لرستان همراه بود، حدود دو ساعت دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات حضار را استماع نمود و به سوالات و دیدگاه های آنان پاسخ گفت.
وی ضمن ابراز خرسندی از حسن میزبانی اداره کل زندان‌های فارس، تدوین شایسته برنامه ها، خدمات و تعیین اساتید مجرب، حاذق و مسلط که برای کلاس‌های آموزشی تعیین شده اند و همچنین تعامل بسیار صمیمی مدیر کل زندان‌های استان با فراگیران این دوره و حمایت از برگزاری آن تقدیر و تشکر نمود.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است


مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها اهتمام رئیس سازمان زندان‌ها پیرامون برنامه آموزش جامع تربیت مدیران زندان از بین پرسنل نخبه را یک رخداد فاخر علمی و مدیریتی در کشور توصیف کرد و گفت: در این طرح شاهد تحقق دیدگاه مدیریت سازمان بر اساس دانایی و شیوه های علمی خصوصا در مقوله جانشین پروری بصورت علمی در حال اجراست.

وی خاطرنشان ساخت: مهمترین مقوله‌ای که در این دوره مد نظر قرار دارد، نهادینه سازی رویکرد تربیت مداری در اخلاق و شیوه مدیریتی مدیران آتی زندان‌هاست تا این دیدگاه به تمام سطوح سازمانی بصورت باور مندانه تسری یابد، اینکه رسالت اصلی سازمان ما تربیت انسان‌هاست پس همه ما باید به صورت مربی در آموزشگاه نیکی‌ها عمل کنیم و مربیان این مجموعه ی اعمال رویکرد تربیتی نیازمند به روز رسانی مستمر علم دانش و مهارت‌های تخصصی خود می‌باشند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها همچنین تاکید کرد: خروجی کار مدیران علمی در مجموعه سزمان زندان‌ها به ویژه مدیرانی که در حال تربیت آنها هستیم می بایست به کاهش پایدار جمعیت کیفری از طریق کاهش عود مجدد جرم در افراد آزاد شده و عدم بازگشت مجدد آنان به زندان بینجامد و این نتیجه مدیریت علمی مبتنی بر دانایی محوری زندانهاست که مد نظر ریاست سازمان زندان‌ها قرار دارد و شما فراگیران باید خود را برای این شیوه نتیجه محور مدیریت زندان آماده نمایید تا در صورت بکارگیری در سطوح مدیریتی، بتوانید به آن جامعه عمل بپوشانید.

باعث افتخار استان فارس است که به عنوان یکی از مراکز چهارگانه تربیت مدیر زندان انتخاب شده است
مدیرکل زندان‌های فارس هم در آغاز این نشست با بیان اینکه افتخار می‌کنیم استان فارس و همکاران پرتوان و ارزشمند آن میزبان مهمترین رویداد علمی و آتیه محور سازمان شده‌اند،گفت: از همه ظرفیت‌ها استفاده شده تا آنچه در حوزه جایگزین پروری و توانمند سازی منابع انسانی مد نظر رئیس سازمان زندانهاست، با کیفیت و دقت تحقق یابد.

اسحاق ابراهیمی خاطرنشان ساخت: تلاش شد تا اساتیدی که برای این دوره در استان فارس انتخاب شده‌اند، دارای بهترین تجارب، موفق‌ترین عملکرد و مهارت بیان دروس و انتقال تجارب باشند تا بتوانند در ارتقاء سطح علمی فراگیران مؤثر عمل نمایند.

وی تصریح کرد: همواره تاکید شده که کار ما در زندان تربیت انسان‌های به خطا رفته است و بر این مبنا، امروز که متاثر از سیاست‌های ترسیمی رئیس سازمان زندان‌ها رویکرد مدیریت علمی زندان بر اساس دانایی محوری در اولویت است، شایسته است همکارانی که در خود توان خدمت در این ع صه خطیر را می‌بینند به میدان عمل بیایند و تلاش کنند تا آینده مدیریتی سازمان به بهترین نحو ممکن تامین شود و ما خوشحالیم که در فارس مهد تاریخ و تمدن و فرهنگ و ادب و شیراز سومین حرم اهل بیت ع، با برخورداری از همکارانی توانمند، علمی و کارآمد در این عرصه به مجموعه سازمانی خدمت نماییم.

گفتنیست در ادامه یکایک فراگیران حاضر در این دوره،به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

تقدیر از تفکر ارزشمند و مدیریت علمی رئیس سازمان زندان‌های کشور در خصوص مدیریت علمی زندان ها و تامین فرصت حضور کارکنان از بخش‌های مختلف برای مدیریت زندان ها، تشکر از مدیرکل دفتر آموزش پژوهش سازمان زندان‌ها بواسطه برپایی این دوره‌ها، تشکر از میزبانی و برنامه‌ریزی شایسته مدیر کل زندان‌های فارس و همکارانش، ضرورت استفاده از بانک اطلاعات فراگیران حاضر در این دوره مدیریتی و استفاده از ظرفیت و توان آنها در مدیریت آتی زندان، تاکید بر ضرورت تداوم این رویکرد و دوره‌ها تسری مفاهیم آموزش آن برای سایر کارکنان در زندان‌ها، تشکیل مشاور مدیران زندانان از افراد حاضر در این دوره آموزشی و.. از مهمترین مواردی بودند که بیان شد و پیشنهاد گردید.
همچنین در این نشست اکبرپور رئیس مرکز آموزش منطقه ۴ سازمان- شیراز، ضمن خوش آمد گویی به مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها و تشکر از حمایت‌های مدیر کل زندان‌های فارس، گزارشی را از اقدامات کلی این مرکز آموزش در ارتباط با روند برگزاری پودمانهای اول و دوم ارائه داد.

سطح علمی و تجربی اساتید دومین پودمان دوره جامع آموزش و مدیریت زندان در منطقه ۴ مرکز آموزش و پژوهش سازمان / شیراز بسیار کیفی و خوب می‌باشد

دومین برنامه مهم مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور در سفر به شیراز، دیدارش با اساتید دومین پودمان دوره آموزش جامع مدیریت زندان اختصاص یافت.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

دکتر ابراهیم صالحی عمران در دیدار با اساتید این دوره، ضمن استماع دیدگاه‌ها و نظرات آنان گفت: به واسطه فضاسازی خوب مدیرکل زندان‌های استان و انتخاب بهترین استادها، شاهد همدلی اساتید و فراگیران در راستای بهره‌گیری حداکثری از برنامه‌ها و محتواهای آموزشی و در نتیجه تحقق کیفی سیاست‌های دانایی محوری و توانمندسازی نیروهای سازمانی برای آینده نگری زندانبانی که توسط رییس سازمان زندانها طرح ریزی شده، هستیم.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

وی ادامه داد ما پس از پایان پودمان چهارم کتابی بهصورت الکترونیک یا انتشاری از تمامی فرایندهای اجرای این رویداد علمی تربیتی و آموزشی و محتواهای آموزشی آن تهیه و در اختیار مراجع علمی کشور،قوه قضاییه و همچنین مدیران زندان‌ها در سراسر کشور قرار خواهیم داد تا سابقه و مرجعی برای این رویداد باشد،همچنیناز همکاران در استان فارس نیز خواهانم با توجه به اینکه بنا بر ضرورت و نیازسنجی، تجارب خود را در این عرصه مکتوب و به عنوان محتوای اختصاصی استان علاوه بر اطلاعات ابلاغی سازمان، بصورت علمی و تجربی در اختیار فراگیران قرار داده‌اند، این جزوات را به صورت کتاب علمی تهیه و در اختیار همکاران سراسر کشور قرار دهند تا در ارتقاء دانش و تخصص‌های کار زندانبانی و ارتقای علمی و کیفی آن نقش آفرین باشد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها با اشاره به صحبت‌های مدیر کل زندان‌های فارس در دیدار با فراگیران این دوره آموزشی و تایید آن اذعان داشت: در ساختار و مدیریت مدارج علمی امروزه جهان، مدارک علمی صادر دارای سطح و مدت اعتبار معین است این به آن معناست که اگر فرد صاحب نظر و دارای تحصیلات عالی آکادمیک علم و تخصص خود را به روز نکند از چرخه شتاب علمی باز خواهد ماند و نمی‌تواند در رقابت علمی و تاثیرگذاری آن سهم و جایگاهی داشته باشد.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

وی افزود: موضوع شاخص و خوب در مرکز آموزش منطقه ۴ سازمان در شیراز انتخاب اساتیدی است که دارای تحصیلات آکادمیک به روز و همچنین تجربیات به روز و راهبردی و کاربردی می‌باشند و این موجب شده که مفاهیم آموزشی برای فراگیران هم از نظر علمی و هم از نظر انتقال تجربیات بسیار به روز و کاربردی باشد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور در خاتمه از مدیر کل زندان‌های فارس، رئیس مرکز آموزش منطقه ۴ سازمان مستقر در شیراز و همچنین برگزارکنندگان و خصوصاً اساتید دوره به واسطه اهتمام جدی، کیفی و دلسوزانه که استقبال جامع جمعی فراگیران را نیز به دنبال داشته است قدردانی نمود.

اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس نیز در این نشست صمیمانه در سخنان کوتاه با بیان اینکه به حمدالله استان فارس از نیروهای صاحب نظر دارای تحصیلات عالیه آکادمیک و مجرب در علم زندان بانی اصلاح مجرمان و رفتار با انسان برخوردار است گفت: نخست به عنوان عضوی از خادمان اصلاح و تربیت زندان‌های کشور از نگاه عالمانه، واقعی رئیس سازمان زندان‌ها به واسطه شناخت نیازهای اساسی در زندانبانی و استقرار نظام مدیریت کیفیت، مبتنی بر دانایی محوری و مدیریت علمی زندان‌ها قلباً قدردانی می‌نمایم.

دوم دغدغه‌ای که همواره وجود داشته و دارد موضوع جانشین پروری و تربیت مدیران زندان‌ها بود که امروز شاهد رسیدگی موثر و تعیین کننده به آن هستیم که قطعاً نیاز میان مدت و استمرار آن نیاز بلند مدت نظام زندانبانی را به مدیران علمی و به روز مرتفع می‌سازد.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

سوم از ریاست محترم سازمان در جایگاه مقام عالی سازمان به واسطه اهمیت و اعتباربخشی به توانمندسازی نیروهای مجرب ،نخبه و کارامد در تمام سطوح و فرصت تبلور توانمندی‌هایشان در سنگر اصلاح و تربیت و همچنین از مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها که منطقه آموزش منطقه ۴ و شیراز جنت تراز را برای اجرای این دوره انتخاب نمودند، تشکر ویژه دارم.

و چهارم و در خاتمه با اعلام اینکه استان فارس دارای پرسنلی است که در سطوح مدیریت و مدارج علمی و تجارب ارزنده صاحب نظر و جایگاه هستند و می‌توانند در کشور سهم و نقش بسزایی در تحقق اهداف مترتب بر زندانبانی در جایگاه آموزشگاه نیکی‌ها ایفا نمایند، از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی که افتخاریست برای سابقه عملکردی زندان‌های استان فارس قدردانی می‌نمایم.

در ادامه، اساتید دوره آموزش جامع مدیریت زندان شیراز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون برگزاری دوره،انتخاب فراگیران،مفاهیم آموزشی و... پرداختند.

بخشی از گفته های اساتید این پودمان:

دکتر حامد کریمی رئیس اداره امور کارکنان اداره کل زندانهای فارس: محتوای ابلاغی آموزشی پاسخگوی نیازهای فراگیران نبود که در استان فارس بصورت کارشناسی محتواها تکمیل‌تر شد

علی اکبر منصوری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های فارس: ناکافی بودن محتواهای ابلاغی مرکز، از طریق تشکیل کارگروه‌های کار ورزی تقویت شد که مورد استقبال فراگیران قرار گرفت

دکتر روح الله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز: علاوه بر امتیازات طرح جامع تربیت مدیر زندان، لازم است در دوره های بعدی فراگیرانی انتخاب شوند که مانده خدمتی آنان تا بازنشستگی بیش از ۱۰ سال باشد تا حداقل یک دهه برای سازمان ماندگاری مدیریتی داشته باشند.

افشین مرزبان رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل زندان‌های فارس: آموزش‌های این پودمان مورد استقبال بوده و اذعان داشتند ، از بسیاری از موارد آموزشی تا پیش از این آگاهی نداشته اند

مهرداد برومندی رئیس اداره بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های فارس: رویداد آموزش تربیت مدیر زندان ، میبایست بر اساس نیاز سازمان به تاسیس مدرسه تربیت مدیر زندان بینجامد

علی حبیب آگهی رئیس مرکز مشاوره و مداخلات رفتاری زندان مرکزی شیراز: فراگیران دارای تخصص خاص بوده‌اند این دوره توانست دانش و مهارت‌های آنان را جامع‌تر سازد

مهندس سعید پرویز رئیس گروه آمار و فناوری اطلاعات اداره کل زندان‌های فارس: برای ارتقاء مهارت‌های آنان نسبت به صیانت دیتا و انفورماتیک، بسته‌ ی آموزشی تخصصی و تجربی در استان تدوین شد

مهدی نعمتی رئیس اداره نظارتی اداره کل زندان‌های فارس: پیشنهاد می‌شود مشابه این دوره ، در بدو ورود کارکنان به سازمان، توام با کارورزی برگزار گردد.

حامد نوروزی کارشناس مالی و برنامه ریزی اداره کل زندان های فارس: ضروریست همه کارکنان با برنامه های سند تحول قضایی آشنا باشند و ضمن مطالعه آن، در اجرای تکالیف مترتب هم اهتمام داشته باشند، البته تاخیر کشور در اجرای بروز و جامع این برنامه جای انتقاد دارد.

رحیم کریمی ذی حساب و مدیر مالی اداره کل زندان‌های فارس: با عنایت به اهمیت مدیریت اعتبارات و تبعیت آنان از مقررات مالی و اعتباری، رعایت اصل بهره‌وری توأم با صرفه جویی مورد تاکید قرار گرفت

زندان عادل آباد شیراز مجموعه‌ای درای مدیریت علمی و هدفمند و فضایی پویا و کاربردی در راستای برنامه‌های تحولی و تعالی محور نظام زندانبانی است

سومین برنامه مهم دکتر ابراهیم صالحی عمران در سفر به استان فارس و شهر شیراز بازدید از زندان مرکزی شیراز بود.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

در این بازدید که با همراهی مدیر کل زندان‌های استان فارس، مدیر زندان عادل آباد شیراز و جمعی از مسئولین ادارات ستاد اداره کل همراه بود، وی از مجتمع فرهنگی،مجموعه‌های آموزشی،چند اندرزگاه، سوله‌ها و مجموعه‌های اشتغال مولد زندانیان،مراکز حرفه آموزی، به آنان، کترینگ غذای بیرون بر درون زندان و ... بازدید و با توضیحات مدیرکل زندان‌های فارس و مدیر زندان عادل آباد شیراز در جریان برنامه‌های نگهداری هدفمند آموزش و توانمندسازی زندانیان قرار گرفت.

وی همچنین در بازدیدش از مجتمع دستگاهی نسوان عادل آباد شیراز و همچنین مجتمع فرهنگی این زندان با زندانیان مرد و زن که مجریان طرح زندان ترمیمی در راستای عدالت ترمیمیست دیدار و گفتگو نمود و این رویکرد زندانبانی را در مدیریت علمی زندان‌های کشور و تغییر شیوه‌های سنتی به نوین بسیار کارآمد توصیف کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها در خاتمه این بازدید دو ساعته گفت: بازدید های ما از زندان موجب می‌شود که در مرکز پیرامون تدوین برنامه‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان در سطوح و مشاغل مختلف سازمانی با رویکرد واقعی‌تر و متناسب با نیازهای کار برنامه‌ریزی بیش از پیش کاربردی داشته باشیم.

 طرح تربیت مدیر زندان یک رویداد فاخر علمی در ساختار مدیریت کشور است

دکتر صالحی عمران اذعان داشت: مشاهدات من از زندان مرکزی شیراز مبین آن است که این مرکز به واسطه مدیریت علمی و هوشمندانه که از شناخت جامعه هدف نشئت گرفته توانسته به مجموعه پویا و تحولی متناسب با نگاه مدیریت علمی سازمان زندان‌های کشور عمل نموده و مرکزی کارآمد در حوزه آموزش و اشتغال مولد زندانیان آن هم در فضایی اخلاقی و تربیتی باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha