پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل اردبیل

مدیرکل زندانهای استان اردبیل در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال و حرفه‌آموزی از پرداخت ۱۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بعنوان حقوق و دستمزد در شش ماهه اول سال جاری برای زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، نشست تخصصی کارگروه اشتغال و حرفه‌آموزی، با دستورکار بررسی میزان رشد اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در مراکز تامینی استان، ارزیابی فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد زندانیان شاغل در شش ماهه اول سال جاری و همچنین تصمیم‌گیری در خصوص اجرای تبصره ۱۸ برگزار شد.

پرداخت بیش از 11میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل اردبیل

امجدی، در این نشست، با اشاره به نقش محوری اشتغال در بازاجتماعی کردن زندانیان، توسعه اشتغال در زندان‌ها را گام اساسی در مسیر اصلاح و تربیت مددجویان عنوان کرد و افزود: آخرین آمار وضعیت اشتغال زندانیان در موسسات کیفری این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد و توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان دارد و هم‌اکنون به همت تلاشگران سنگر اصلاح و تربیت نزدیک ۸۰درصد محکومین به چرخه اشتغال درآمدزا وارد شده‌اند.

پرداخت بیش از 11میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل اردبیل

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، در ادامه صحبت‌های خود بر رویکرد فعالیت‌های فنی وحرفه ای به سمت و سوی مدل آموزشی بازار محور تاکید کرد و افزود: مقدمه رسیدن به اشتغال پایدار، حرفه‌آموزی مبتنی بر تقاضای بازار کار است و در این راستا با همکاری مراکز مربوطه در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲۵دوره در رشته‌های صنایع دستی، کشاورزی، شیلات، فنی و... برگزار شده و بالای ۸۵درصد از شرکت کنندگان توانستند گواهی نامه قبولی کسب کنند.

پرداخت بیش از 11میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل اردبیل

وی همچنین اذعان داشت: در حال حاضر با همکاری و تعامل صاحبان صنایع تولیدی و کارآفرینان خیر، زندانیان واجدشرایط در ۱۳۰ کارگاه خارج از زندان و ۳۶ کارگاه تولیدی داخل زندان و همچنین اشتغال نشسته در بندها فعالیت داشته و کسب درآمد می‌کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha