برگزاری ویژه برنامه «حماسه آرمان روح الله» در زندان های چهارمحال و بختیاری

در سالروز شهادت شهیدان« علی وردی» و «عجمیان» جلسه بصیرت افزایی و قرائت دعای جوشن صغیر در نمازخانه اداره کل زندانهای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل زندان هایی استان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و مدافع وطن تاریخچه تشکیل رژیم اشغالگر قدس را تبیین کرد:

تأسیس یک رژیم جعلی

حیدری گفت: فروپاشی امپراتوری عثمانی در جنگ اول جهانی و استقرار انگلیسی‌ها در فلسطین، زمینه تأسیس کشوری برای یهودیان را فراهم کرد. انگلیس در سال ۱۹۱۷ حمایت خود را از تاسیس کشور صهیونیستی در فلسطین اعلام کرد. با حمایت انگلیس، یک هیئت صهیونیستی وارد فلسطین شده و صهیونیستها با خرید زمین‌های فلسطینیان به شهرک سازی روی آورده و آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی را موجب شدند.در سال ۱۹۴۷ سازمان ملل طرح تقسیم و تجزیه فلسطین به دو دولت یهودی و عربی را تصویب کرد.

وی افزود: در آن زمان یهودیان یک سوم جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند و بر ۶ درصد از زمین‌های فلسطین تسلط داشتند؛ اما طرح سازمان ملل ۵۵ درصد از مساحت فلسطین را به آنها می‌بخشید. فلسطینیان و هم‌پیمانان عرب آنها طرح مذکور را رد کردند، اما جنبش صهیونیسم با آن موافق بود، چرا که این طرح به ایجاد یک حاکمیت صهیونیستی در زمین‌های فلسطین مشروعیت می‌بخشید. البته، صهیونیست‌ها به آن هم پایبند نشده و در سال ۱۹۴۸ ده‌ها شهر و روستای فلسطینی را اشغال و ساکنان اصلی را اخراج کردند.

ادامه حیات با کودک کشی

مدیر کل زندان های استان ادامه داد: پروژه‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج کامل فلسطینیان از زمین‌هایشان ادامه یافت و آنها تا امروز با کودک کشی، ضرب و شتم و قتل عامل مردم مظلوم فلسطین، محاصره و تحریم مناطق فلسطینی نشین، اخراج صاحبان اصلی فلسطین از خانه و کاشانه خود، شهرک سازی‌های غیرقانونی و ... در مسیر از بین بردن همه نمادها و میراث فلسطین، حرکت کرده و این امر منجر به بدتر شدن شرایط و آوارگی ۶ میلیون فلسطینی شده است.رژیم اسرائیل با برخورداری از چراغ سبز همیشگی آمریکا در قبال جرم و جنایت و خیانت و سکوت سایر کشورهای منطقه ای و غربی، علاوه بر داشتن بزرگترین زرادخانه هسته ای در خاورمیانه که صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کند، در بمباران و خرابکاری تاسیسات صلح آمیز هسته ای سایر کشورهای منطقه و ترور دانشمندان هسته ای آنها ید طولایی دارد. تمامی این اقدامات برخلاف قوانین و مقررات بین المللی بوده و می‌تواند به فاجعه‌های بشری و محیط زیستی گسترده منجر شود.

چرایی ایجاد اغتشاشات آبان ۱۴۰۱

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تداوم پیشرفت برنامه هسته‌ای با حرکت به سمت غنی‌سازی ، افزایش قدرت منطقه‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران، توسعه نقش‌آفرینی منطقه‌ای، هم نوایی قشرهای مختلف جامعه در مراسمات ملی و مذهبی هم چون جشن عید سعید غدیر، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، منجر به بروز اضطراب و نگرانی‌های راهبردی آمریکایی‌ها و شرکای محلی آن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی شد.لذا در مقطع مهر و آبان سال گذشته مسئله حجاب، آزادی زنان و جوانان به عنوان نقطه هدفِ فعال‌سازی بسترها، بازیگران و ابزارهای تولید بی‌ثباتی در داخل کشور موضوعیت یافت تا ضمن تولید پتانسیل اعتراضی، زمینه فشارهای حقوق بشری را فراهم نماید. بنابراین وقوع حادثه فوت یک خانم به عنوان یک شتاب‌دهنده به برنامه‌ریزی دشمن عمل کرد.سرویس‌های جاسوسی در جمع‌بندی خود در اواخر مرداد ۱۴۰۱ تأکید داشتند که عملیات در خصوص حجاب اجباری مقدمه‌ای برای براندازی نظام خواهد بود. لذا با تمرکز بر موضوع حجاب اجباری به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی موجی از مخالفت در مورد حجاب را ایجاد کردند.علاوه بر این تشدید تغییر مرجعیت جامعه از نخبگان به چهره‌ها (سلبریتی‌ها) در سال‌های اخیر و نیز تولید محتوا حول محور حقوق زنان و جوانان،به موازات تحریک به تقابل با پلیس،‌ گشت ارشاد،‌ دستگاه قضایی و ‌امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه‌های معارض طی چندماهه منتهی به این رخداد و در نهایت تئوری‌پردازی خشونت و ظلم نهادینه در نظام و حتی اسلام و تولید تنفر از قشر مذهبی و هوادار نظام و تعمیق دوقطبی‌های سیاسی-اجتماعی نیز قابل مشاهده و تحلیل بود.

آرمان روح الله

مدیر کل زندان های استان شهیدان را چراغ هدایت دانست و افزود: در چنین جوی حضور و شهادت بسیجیان زیادی راه درست را به مردم نشان داد، مردم دانستند هدف نهایی تقابل با اسلام و فرهنگ ایرانی است . رهبر انقلاب از واژه «آرمان عزیز» برای این طلبه شهید استفاده کردند، طلبه‌ای بسیجی در حین مقابله با گروه‌های اغتشاشگر مورد ربایش قرار گرفت و به طرز فجیعی به شهادت رسید.

حیدری از کارکنان زندان های استان خواست با مطالعه و تحلیل تاریخ انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به شبهات آماده باشند و افزود: با خوانش تاریخ فلسطین و تاریخ انقلاب به این نتیجه میرسیم که حرکت های اسلامی همواره با مخالفت دشمنان روبرو خواهند بود. جبهه ضد دین با تمام توان برای مقابله، کودتا، اغتشاش و محو هر نهضت اسلامی آماده است و در برابر آن وظیفه داریم با بصیرت افزایی و دشمن شناسی راه را بر دشمنان ببندیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha