اجرای طرح علمی و آموزشی زندان ترمیمی در زندان‌های فارس

 معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس گفت: در اغلب نظامهای کیفری  کشور ها معمولا هدف از مجازات مجرم، صرفا تنبیه فرد است اما به برکت جمهوری اسلامی و برنامه هایی که توسط ریاست محترم سازمان در راستای سیاستهای تحولی و تعالی محور قوه قضاییه  طراحی شده، هدف  از مجازات زندان، اصلاح و تربیت زندانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، دکتر محسن انصاری افزود: امروز به این هم اکتفا نشده، بدین صورت که مدیریت زندان ها بر اساس دانایی محوری و رویکردهای علمی در این عرصه، صرف اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی را پاسخگوی نیازهای بازهنجاری و باز اجتماعی سازی مجرمان نمیداند، لذا شاهد تاسیس و رویکرد جدید زندانبانی مبتنی بر سند تحول قضایی تحت عنوان زندان ترمیمی هستیم، مقوله ای که از آن مددگرفته میشود در اصلاح افراد، این موضوع بر اساس عدالت ترمیمی که جبران مبنایی آسیبهای مترتب بر بزه دیده و آسیب دیدگاه از جرم را دنبال میکند، طرح ریزی شده است.

اجرای طرح علمی و آموزشی زندان ترمیمی در زندان‌های فارس


این مقام ارشد زندان‌های فارس تصریح کرد: در این طرح افرادی که می توانند حقوقی، صاحبنظر، آشنای معتمد طرفین و... بعنوان میانجیگر و مداخله گر باشند، ورود نموده و فرد مجرم را متوجه قبه جرم و تاثیرات منفی آن بشکل میدانی نموده که این در بازدارندگی ارتکاب مجدد جرم در افراد و ایجاد انگیزه و اراده جبران مافات آن بر آسیب دیدگان از جرم، تاثیر دارد.

اجرای طرح علمی و آموزشی زندان ترمیمی در زندان‌های فارس


معاون مدیر کل زندان‌های فارس ادامه داد: امروز، کارگاه آشنایی با زندان ترمیمی با نظر مدیرکل زندان های فارس برای فراگیران حاضر در دوره آموزش جامع تربیت مدیر زندان که به میزبانی این استان در حال اجراست، تشکیل شد و از مسئولین و نمایندگان ارگان‌های اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم و انتظامی و.. که در روند اجرا نیز می‌توانند ما را یاری دهند دعوت بعمل آمده تا در اجرای این کارگاه با مبانی و مفاهیم کلی زندان ترمیمی که استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت مجری آزمایشی آن تعیین شده است حضور یابند.
وی گفت: این کارگاه برای حاضران در دوره تربیت مدیر زندان، فرصت مغتنمی است برای آشنایی با طرح تا در آینده که در کسوت مدیر زندان مشغول بخدمت شدند بتوانند با تاسیسات نوین نظام قضایی و عدالت کیفری بهتر آشنا شده و آن را اجرا نموده و پیگیری نمایند.
انصاری ادامه داد: بر همین مبنا آقای دکتر فرجی‌ها عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد آن دانشگاه و نماینده رئیس سازمان زندان‌ها در اجرای طرح زندان ترمیمی، جهت تبیین موضوع و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان دعوت شده‌اند تا نسبت به تبیین و تشریح زوایا و فرایندهای اجرایی و امتیازات آن فراگیران را تحت آموزش قرار دهند تا یتوانیم در اجرا، شاهد اجرای اثربخش آن باشیم و هدف متعالی آن را که توسعه صلح و سازش پایدار در بین طرفین دعوا و در نتیجه کاهش هدفمند جمعیت کیفری است را محقق سازیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha