43 باب کارگاه بنیاد تعاون زندانیان استان تهران دایر است

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز اظهار داشت: طی شش ماه نخست سال جاری در مجموع 17 میلیارد تومان به مددجویان شاغل در زندان‌های استان تهران پرداخت شده که این رقم نسبت به همین مدت در سال 1401 رشدی بالغ بر یک و نیم درصد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، محمدرضا تقی‌پور ضمن اشاره به فعالیت‌های این مرکز طی سال‌های اخیر گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی از اولویت‌های اساسی سازمان زندان‌ها است و با همکاری اداره کل زندان‌های استان، با جدیت در مراکز تابعه اجراء می‌شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران تصریح کرد: با توسعه کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و همچنین تعدد رشته‌های کسب و کار، در حال حاضر 43 باب کارگاه در سطح زندان‌های استان دایر است و مددجویان بیشتری شغلی در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از مددجویان در گذشته، امکان یا فرصت حرفه‌آموزی نداشتند و بر اثر بیکاری دست به ارتکاب جرایمی مانند سرقت یا خرید و فروش مواد مخدر زده‌اند، اما زندان این زمینه را فراهم کرده که به صورت رایگان، حرفه یا هنر مورد علاقه خود را فراگرفته، با تأمین معاش خانواده در ایام حبس، از آسیب‌های غیبت سرپرست کاسته شود.

تقی‌پور بیان داشت: طی شش ماه نخست سال جاری، در مجموع 17 میلیارد تومان به مددجویان شاغل در زندان های استان پرداخت شده که این رقم، نسبت به همین مدت در سال 1401 رشدی بالغ بر یک و نیم درصد داشته است و تعداد بیشتری جذب کارگاه‌های بنیاد شده‌اند.

عضو هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ادامه داد: در سال گذشته 27 میلیارد و 510 میلیون تومان نیز به حساب زندانیان شاغل در کارگاه‌های بنیاد تعاون واریز شده که نشان از عزم جهادی مدیران اداره کل و بنیاد تعاون استان دارد.

محمدرضا تقی پور با تأکید بر این که هیچ مانعی برای حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد در پایان سال مبالغ واریزی به حساب مددجویان شاغل، با احتساب واریزی شش ماه اول، رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha