مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و سربازان وظیفه زندان های مازندران برگزار شد

بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم انتخابی کشوری به میزبانی ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان و با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، مسابقات قرآن کارکنان (مرد و زن) و سربازان وظیفه با رقابت 122 نفر از منتخبین زندان های مازندران در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، درک مفاهیم، اذان و مفاهیم نهج البلاغه ویژه کارکنان و سربازان وظیفه در ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان مازندران برگزار شد.
آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مراسم افتتاحیه این مسابقات، قرآن کریم را تامین کننده سعادت زندگی انسان عنوان کرد و با بیان تاثیر عمیق آموزه های قرآنی گفت: ترویج بهره‌جویی از مفاهیم قرآنی در زندگی کارکنان، سطح آگاهی و اعتقادات آنان را در انجام مسئولیت و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه افزایش خواهد داد.
وی همچنین اجرای برنامه‌های تربیتی و مذهبی را گامی موثر در راستای گسترش و حفظ امنیت در زندان ها دانست و افزود: برای باز اجتماعی کردن زندانیان باید با بصیرت و آگاهی کامل در طول مسیر اصلاح و تربیت گام برداشت.
همچنین" علی استادی" مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران گفت: برنامه های تربیتی و اصلاحی زندان ها، نماز و قرآن محور است و برگزاری محافل انس با قرآن و کلاس های حفظ موضوعی، مفاهیم و مسابقات قرآنی در دستور کار برنامه های تربیتی زندان های استان قرار دارد.

وی به هدف از برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم و اذان اشاره کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقات بالابردن سطح معلومات دینی و تاثیرگذاری معنوی قرآن بر امورات زندگی ماست.
در پایان مراسم اختتامیه برگزار ونفرات اول تا سوم در هر بخش تجلیل به عمل آمد و نفرات برتر این مسابقات به عنوان نمایندگان استان مازندران در مسابقات کشوری حاضر می شوند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha