در مسأله حمایت از خانواده زندانیان تمامی ارکان جامعه دارای مسئولیت هستند

نشست هم اندیشی انجمن های حمایت از زندانیان خراسان رضوی با محوریت تبیین اولویت‌های سازمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خراسان رضوی، جانفدا مدیر کل زندانهای استان ضمن تبیین تکالیف و ماموریت‌های انجمن ها اظهار داشت: در حوزه خانواده زندانیان تمامی ارکان جامعه دارای مسئولیت قانونی، اجتماعی و شرعی هستند، زیرا این خانواده ها نیز به عنوان عائله نظام برای در امان ماندن از آسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه و حمایت‌های مستمر هستند.
وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی، خانواده زندانی به عنوان یکی از مهمترین بخشهای آسیب پذیر در جامعه شناخته می شود و باید وضعیت این خانواده ها از لحاظ تحصیل فرزندان ،معیشت، نحوه پوشش نهادهای حمایتی، بهداشت و درمان و... مورد پایش مستمر انجمن ها قرار بگیرد چرا که زمینه بزه و جرم در این خانواده ها به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده بیشتر وجود دارد.
جانفدا با اشاره به ضرورت هدفمندی کمک ها و بهره گیری از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی خطاب به مدیران عامل انجمن های شهرستان ها گفت: با توجه به اولویت های ابلاغی سازمان زندانها در موضوع خانواده زندانیان ، باید در خصوص استفاده از ظرفیت تمامی نهادها در خصوص حرفه آموزی و اشتغال خانواده زندانیان ، ارائه آموزش های اجتماعی ، خدمات روانشناسی و مهارت های زندگی ، تدوین سازوکار معاضدت و حمایت قضایی از خانواده زندانیان و مداخلات درمانی برای خانواده زندانیانی که دارای بیمار هستند با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها از جمله گروه های جهادی برنامه ریزی علمی و عملی مبتنی بر نتیجه موثر داشته باشیم.
در ادامه این جلسه کیانی سرپرست معاونت سلامت اصلاح و تربیت خراسان رضوی نیز ضمن تاکید بر لزوم عمل به آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی خاطر نشان کرد: اولویت‌های سازمانی در حوزه اقدامات حمایتی باید مبنای عمل قرار گیرد و کلیه خدمات باید متناسب با شاخص‌های مصوب مستند و قابل ارزیابی باشد.
وی توسعه منابع انجمن‌ها را جهت حمایت مستمر و موثر از خانواده زندانیان ضروری دانست و گفت مدیران عامل انجمن های حمایت باید در جهت پیشبرد اهداف و منابع مدنظر از ظرفیت های قضایی و اجرایی شهرستانها هدفمند بهره برداری کنند .
در پایان این نشست مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان در جلسه ای تخصصی با کارشناسان حوزه خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانهای خراسان رضوی ضمن تبادل تجربیات موفق ، به بیان اقدامات ، نقاط قوت ، چالش‌ها و موانع پرداختند .
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha