دیدار مدیر گروه روانپزشکی زنجان با مدیرکل زندان‌های استان

مدیر گروه روانپزشکی استان با حضور در اداره کل زندان‌های زنجان با حجت الاسلام والمسلمین بنیادی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، در این دیدار که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با قدردانی از حضور دکتر ذوالقدری ها مدیر گروه روانپزشکی استان گفت: برنامه‌های بسیار ارزشمندی در حوزه روانشناسی زندان‌ها در حال انجام است که استمرار این برنامه‌ها مستلزم حمایت‌های مسئولین استانی بوده تا آسیب‌های داخل زندان به حداقل برسد.

مدیرکل زندان‌های زنجان بیان کرد: ظرفیت و اعتبارات زندان‌های استان قطعاً با میزان مسائل،آسیب ها و مشکلات روحی و روانی زندانیان مطابقت نداشته و برای دستیابی به اهداف نظام سلامت روان ،ورود حوزه‌های روانشناسی و روانپزشکی استان به زندان‌ها ضروری است.

ورود روانپزشکان به زندان‌ها در جهت تکمیل فرایند درمان، بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی روانپزشکی در داخل زندان‌ها و اعزام روانشناسان زندان‌ها به دوره‌های آموزشی تخصصی از مهم ترین نکات مورد تاکید مدیر کل زندان‌های زنجان در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار دکتر ذوالقدری ها با قدردانی از دغدغه‌های مدیر کل زندان‌ها در حوزه سلامت روان زندانیان اظهار کرد: علی رغم آسیب‌های متعدد اجتماعی که زندانیان از آن رنج می‌برند خوشبختانه کار با زندانیان با نتایج قابل قبولی همراه بوده که همین موضوع موجبات تشویق و ترغیب جهت درمان این افراد را به همراه دارد.

مدیر گروه روانپزشکی استان ادامه داد: به دلیل شرایط خاص زندانیان، اکثر همکاران حوزه روانپزشکی علاقه خاصی به کار در زندان و زندانی را داشته که جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود نیازمند ورود رسمی دانشگاه علوم پزشکی به مقوله درمان زندانیان هستیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha