مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خوداتکایی و خوداشتغالی خانواده زندانیان است

مدیر کل اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها در سفر به استان فارس، با مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان این استان دیدار کرد. بازدید از چند زندان، دیدار با خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت و تقدیر از مددکار ساعی زندان‌های شیراز از جمله برنامه‌های این سفر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس،مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان ها در اولین نشست با مدیرکل زندانهای فارس در شیراز گفت : فلسفه وجودی انجمنها، حمایت حداکثری از خانواده های زندانیان است
مسعود دایی در راس هیئتی برای بررسی اقدامات حوزه اجرایی تحت مدیریت این دفتر، وارد شیراز شد و در محل فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال دکتر انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس قرار گرفت. مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است
مسعود دایی پیش از ظهر امروز و پس از بازدید از مرکز خدمات اجتماعی و ملاقات پس از خروج فارس، در نشستی با مدیر کل،معاون سلامت،رییس مرکز خدمات اجتماعی و رؤسای ادارات نظارتی این اداره کل، هدف از این سفر را بررسی میدانی اقدامات حوزه انجمن ها، مددکاری و خدمات اجتماعی عنوان کردو گفت: هدف مهم این است که در راستای برنامه‌های تحولی و تعالی محور نظام قضایی در حوزه زندانبانی، به حمایت حداکثری از خانواده زندانی و کمک به بازهنجاری و باز اجتماعی شدن زندانیان دست یابیم.

نشست هم‌اندیشی و دیدار صمیمانه ۵ ساعته مدیر کل اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور با مدیران عامل، مددکاران و مسئولین مالی انجمن‌های حمایت زندانیان استان فارس برگزار شد
در آغاز این نشست اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس در گزارشی کوتاه با بیان اینکه ۱۶ انجمن در مرکز استان و شهرستان‌های تابع استان فارس فعال می‌باشند افزود: حدود ۶ هزار خانواده زندانی نیازمند از خدمات انجمن‌های حمایت زندانیان استان برخوردار هستندمدیر کل دفتر حمایتی سازمان زندان‌ها:
دایی مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور نیز در این نشست پس از استماع نکته نظرات ، پیشنهادات و مشکلات مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان سراسر فارس گفت:مدیرعامل انجمن‌های حمایت زندانیان بر تامین و توسعه منابع پایدار از طریق فعالیت‌های اقتصادی، حمایت حداکثری از زندانیان خانواده زندانیام، حمایت ویژه از فرزندان محصل یا بازمانده از تحصیل خانواده‌های زندانیان و همچنین جلب نظر خیران بمنظور توانمندسازی و خودکفا نمودن خانواده‌های زندانیان خصوصاً در حوزه خود اشتغالی اهتمام لازم را مصروف دارند.

وی موضوع شفافیت را در تمام فرایندها، عملکردها و گردش مالی انجمن‌ها ، یک مولفه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: شفافیت ضامن افزایش اعتماد و جلب مشارکت خیران است، لذا شفافیت در تمام امور و خدمات در اولویت است.
گفتنی است مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور در راس هیئتی از کارشناسان این دفتر برای بررسی عملکرد انجمن‌های حمایت زندانیان، مرکز خدمات اجتماعی اداره کل و مددکاری زندان های فارس،طی سفری سه روزه، در شیراز بسر می‌برد.

بازدید مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور از زندان مرودشت
مسعود دایی با همراهی محسن انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان استان فارس با حضور در شهرستان مرودشت، از زندان این شهر بازدید کرد.
وی در این بازدید که مدت ۳ ساعت به طول انجامید، در جمع زندانیان حضور یافت و روند ارائه خدمات حمایتی، مددکاری و معاذتی به آنان را مورد بررسی قرار داد.
مدیرکل دفتر حمایتی سازمان همچنین ضمن بازدید از برنامه‌های اشتغال ،حرفه آموزی و پروژه‌های عمرانی جاری در این موسسه کیفری، با توضیحات سجادیان رئیس زندان از آخرین برنامه‌های توسعه محور و تحول در این زندان مطلع شد. مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است
مسعود دایی در پایان بازدید سه ساعته از اقدامات جاری در موسسه کیفری مرودشت ابراز رضایت نمود و از رئیس و همکاران زندان تشکر کرد.
مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور، در سفر به مرودشت همچنین با دادستان این شهر دیدار و در نشستی مشترک با هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان، فرایندهای تعاملی و توسعه خدمات به خانواده زندانیان را مورد بررسی قرار داد.

بازدید سرزده مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور از زندان عادل آباد
مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها با همراهی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس و جمعی از رؤسای ادارات ستادی این اداره کل، با حضور در زندان عادل آباد از بخش‌های مختلف این زندان بازدید به عمل آورد.
در این بازدید ۲ ساعته، چند اندرزگاه، مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، کارگاه و سایت کترینگ بیرون بر درون زندان،امور اشتغال مولد زندانیان، مجتمع فرهنگی، مرکز خبر و رسانه زندان‌های فارس (سیمای عادل آباد) و... مورد بازدید قرار گرفت و با توضیحات انصاری معاون مدیرکل و رضایی دانا مدیر زندان عادل آباد، با برنامه‌های جاری در این موسسه کیفری پیرامون تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان، برنامه‌های اصلاحی تربیتی، آموزشهای کاربردی مهارت اساسی زندگی، اقدامات و خدمات مددکاری و ایجاد فرصت و ظرفیت‌های اشتغال مولد زندانیان از نزدیک آشنا شد. مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است
وی همچنین با حضور در اندرزگاه‌های زندان با جمعی از زندانیان زندان عادل آباد در فضایی صمیمانه دیدار و بازخورد اقدامات و خدمات مددکاری و معاضدت‌های اجتماعی در این موسسه کیفری را به صورت میدانی بررسی نمود.
در پایان این بازدید مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور از برنامه‌های جاری در زندان عادل آباد شیراز ابراز خرسندی نمود و از مدیر زندان و همکاران وی قدردانی نمود.

تقدیر مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور از رئیس دفتر مددکاری زندان عادل آباد شیراز

مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور،با همراهی ابراهیمی مدیر کل زندان‌های استان فارس ضمن حضور در منزل رئیس دفتر مددکاری زندان عادل آباد شیراز، از وی به نمایندگی از جامعه مددکاران زندان‌های این استان تقدیر نمود
مسعود دایی با بیان اینکه خدمات مددکاران ضامن حفظ و احیاء کرامت انسانی گروه‌های مخاطب می‌باشد گفت: عملکرد مددکاران زندان مرکزی شیراز به ویژه رئیس آن، آقای فیروزآبادی رئیس دفتر مددکاری زندان در پیگیری مشکلات زندانیان، مداخلات حمایتی و توانمندساز و ارتباط موثر با خانواده‌های زندانیان و اهتمام در رفع مشکلات آنان و توسعه انس و مودت بین خانواده و زندانی و تایید این رویکرد خدمت رسان از سوی مسئولین زندان‌های استان،ما را بر آن داشت تا از شما به نمایندگی از مددکاران زندان‌های فارس تقدیر نماییم.
مدیر کل زندان‌های فارس هم در این دیدار گفت: برنامه‌ریزی خوبی از سوی مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها از بدو مسیولیت ایشان مشاهده شده که از جمله آن قدرشناسی از مددکاران و ارج نهادن بر زحمات آنان در سفر ها و بازدیدهای استانی ایشان را میتوان مورد اشاره قرار داد. مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است
گفتنی است در ادامه متن لوح تقدیر تنظیمی مدیران کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان و مدیر کل زندان‌های استان توسط انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس قرائت و در محضر خانواده محترم همکار ارجمند آقای فیروزآبادی، به ایشان تقدیم شد.

مدیر کل اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور در بازدید از کانون اصلاح و تربیت فارس: اقدامات انجام شده و فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در این کانون شایسته و کم نظیر است

مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور امشب با حضور در کانون اصلاح و تربیت شیراز از بخش‌های مختلف موسسه تعدی و تربیتی بازدید کرد.

مسعود دایی در این بازدید که با همراهی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس انجام پذیرفت، در دیدار صمیمی با مهرجویان کانون اصلاح و تربیت در جمع آنان حضور یافت و برنامه‌های آموزشی اصلاحی و تربیتی و همچنین خدمات مددکاری و مهارت‌های اساسی زندگی به آنان را مورد بررسی میدانی قرار داد. مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است

وی در پایان این بازدید که با همراهی جمعی از مسئولین ادارات ستادی اداره کل زندان‌های استان همراه بود، اقدامات انجام شده در این کانون را از حیث هارمونی فضا و تناسب آن با شاخص‌های روانشناسی و همچنین اقدامات ضمن نگهداری و اصلاحی و تربیتی به مهرجویان را بسیار شایسته و کم نظیر توصیف کرد.

وی از مدیر کل زندان‌های استان و مدیر کانون اصلاح و تربیت فارس به واسطه اقدامات انجام شده در این موسسه تقدیر کرد.
دیدار با فراگیران دوره تربیت مدیر زندان مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور در خلال بازدیدش از کانون اصلاح و تربیت فارس، با همراهی انصاری معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس بصورت سرزده با در سایت رفاهی شهید لاجوردی اداره کل زندان‌های این استان در شیراز، حضور یافت و در فضایی صمیمی با فراگیران حاضر در دوره جامع آموزشی مدیر زندان که در شیراز در حال برگزاریست، دیدار و گفتگو نمود و برای آنان در مسیر ارتقا شغلی و خدمت رسانی فراروی آرزوی توفیق و عزت تومان نمود.

مهمترین رسالت انجمن‌های حمایت زندانیان خود اتکایی و خود اشتغالی خانواده های زندانیان است

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha