دکتر محمدی در شورای قضایی: اصلاح‌وتربیت مددجویان اولویت و هدف نهایی ما است/ مراسم آزادی 72 زندانی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

همزمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در نشست قضایی استان اردبیل ۷۲ زندانی جرایم مالی و واجدشرایط با کمک خیرین و ارفاقات قانونی حکم آزادی خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر محمدی صبح امروز، چهارشنبه و در جریان برنامه‌های استانی خود به اردبیل در جمع شورای قضایی استان حضور یافت.
وی در این نشست که با حضور رئیس‌کل دادگستری و سایر مقامات قضایی استان بود گفت: در حوزه اصلاح و تربیت بهترین بستر اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان است. دادرسی الکترونیک در این استان نیز ۹۷ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به اقدامات تحولی در حوزه زندانبانی گفت: سازمان زندان‌ها درکنار ماموریت اجرای مجازات حبس، امر اصلاح و تربیت زندانیان را به عنوان ماموریت خود در دستور کار دارد.

دکتر محمدی در شورای قضایی: اصلاح‌وتربیت مددجویان اولویت و هدف نهایی ماست/ مراسم آزادی 72 زندانی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

وی در عین حال اشاره داشت: موضوع کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین در قوانین کیفری تاکید شده است. البته مجرمین حرفه‌ای و خطرناک که مخل امنیت جامعه هستند الزاماً باید در زندان باشند. بنابراین زندانیانی که حضورشان در جامعه موجب آسیب نمی‌شود، می‌توانند از تاسیسات نوین کیفری مانند سامانه مراقبت الکترونیکی بهره مند شوند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد؛ امروزه تکنولوژی به کمک حقوق کیفری آمده و استان اردبیل نیز در استفاده از تاسیسات نوین کیفری پیشتاز است. استفاده از این تاسیسات کمک به زندانی و خانواده زندانی است.

در ابتدای این نشست رئیس کل دادگستری استان گزارشی از وضعیت قضایی و اقدامات صورت گرفته ارائه داد. همچنین دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های استان به ایراد سخنانی در خصوص مسائل مرتبط پرداختند.

دکتر محمدی در شورای قضایی: اصلاح‌وتربیت مددجویان اولویت و هدف نهایی ماست/ مراسم آزادی 72 زندانی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

گفتنی است در حاشیه این نشست ۷۲ زندانی جرایم مالی استان حکم آزادی خود را دریافت کردند. این زندانیان از محل کمک های خیرین، ستاددیه و ارفاقات قانونی از آزادی بهره‌مند شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha