تجلیل از خیران و فعالان رسانه‌ای ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری

با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل زندان های استان از خیرین و فعالان رسانه ای ستاد دیه چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل زندان های چهارمحال و بختیاری در مراسم تجلیل از فعالان ستاد دیه استان گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترغیب مردم در مشارکت های خیرخواهانه دارند.

حیدری افزود: افراد جامعه متاثر از رسانه های اجتماعی تاثیر می گیرند درصورتی‌که بتوانیم فرهنگ فعالیت های خیرخواهانه مثل آزادی زندانیان و یاری به خانواده زندانیان نیازمند را توسط رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً صدا و سیما تقویت کنیم می‌توان میزان مشارکت‌های خیریه مردم را در استان افزایش داد.

رئیس کل دادگستری استان: آزادسازی زندانیان معسر ریشه در آموزه های دینی ما دارد

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه این آیین گفت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و معسر در فرهنگ ملی و آداب و رسوم دینی ما سابقه ای دیرین دارد.

دکتر رزم افزود: عامل جهت بخشیِ رفتار انسان به سمت و سوی نیکوکاری، ایمان به خداست و آنچه که ارزش کار فرد را تجلی می بخشد نیت خالصانه و رضایت حق تعالی است. وی افزود: تبلور این صفات نیک اخلاقی در خدمتگزاری به مردم و رفع حاجات نیازمندان نهفته است و این مهم همواره از سوی ائمه معصومین (علیهما السلام) مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان یکی از مصادیق بارز رفع گرفتاری و نیازمندی مسلمان را آزادی سازی افرادی دانست که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و محکومیتهای مالی در بند حبس گرفتار شده اند. وی بیان داشت: تأکیدات مقام معظم رهبری همواره بر حبس زدایی و به حداقل رساندن حضور افراد معسر در زندان است و ما در راستای فرمایشات ایشان وظیفه داریم عملکرد خود را برای آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد، مضاعف سازیم و نتیجه آزادسازی زندانی صرفاً به آزادی وی منجر نمی شود بلکه باعث می گردد خانواده فرد زندانی نیز برای ادامه زندگی جان دوباره ای بگیرد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در کنار ستاد دیه اعمال مجازاتهای جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی به محکومین جرائم مالی و غیر عمد را در دستورکار خود قرار داده است تصریح کرد: ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی در جامعه یکی از راهکارهای موثر کاهش آسیبهای اجتماعی است و تحقق این مهم هم کاهش اثرات سوء زندان بر افراد را به دنبال دارد و هم موجب تقویت بنیانهای خانواده و اشاعه سنت حسنه گذشت در جامعه می شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز با تقدیر از فعالان رسانه ای و خیرین ستاد دیه گفت: در سال جاری ۱۱۶ زندانی در جشن گلریزان استان به همت خیران آزاد شدند.
صیادی افزود: از این تعداد ۷۴ نفر با کمک تسهیلات بلاعوض و آورده مددجویان آزاد شدند که کل بدهی این زندانیان ۱۰۴ میلیارد تومان است.

گفتنی است در پایان این جلسه از خیرین و مدیران و دست اندرکاران برنامه های صداو سیمای مرکز استان که در جهت ترویج فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان اهتمام داشته اند تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha