برگزاری نشست تخصصی کارکنان بهداشت روان و بهداشت محیط زندان‌های استان کرمان

مدیرکل زندان‌های استان کرمان، سرپرست بهداشت و درمان، کارکنان بهداشت روان و بهداشت محیط زندان‌های استان کرمان، در نشستی تخصصی گرد هم آمدند تا با ذکر اهمیت نقش بهداشت محیط و بهداشت روان در زندان‌ها، از کارکنان این بخش تقدیر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، در این نشست تخصصی، ضمن تقدیر از اقدامات کارکنان بخش بهداشت و درمان، گفت: اولین عامل و فرآیند درگیر از اهداف پنج‌گانه سازمان زندان‌ها در حوزه اصلاح و تربیت، بخش بهداشت و درمان است.

برگزاری نشست تخصصی کارکنان بهداشت روان و بهداشت محیط زندان‌های استان کرمان

وی افزود: کار پرسنل بهداشت روان، مقدمه کار اصلاح و تربیت است و نقش همکاران این بخش، تخلیه روانی زندانی‌هاست که اگر این کار درست و اصولی صورت نگیرد، امنیت زندان به خطر می‌افتد.

دکتر ابراهیم‌پور سرپرست بخش بهداشت و درمان زندان‌های استان کرمان نیز درخصوص اهمیت سلامت روان در افراد گفت: سلامت روان یعنی توانایی انجام رفتارهای سازگارانه به طوری‌که فرد بتواند با چالش‌های روزمره زندگی کنار بیاید یا به زبان ساده‌تر یعنی توانایی لذت بردن از زندگی.

سرپرست بخش بهداشت و درمان زندان‌های استان، با تأکید بر اینکه سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تحقیقات نیز نشان داده افرادی که سلامت روان بالایی دارند، نسبت به دیگر افراد، کمتر دچار مشکلات جسمانی می‌شوند.

برگزاری نشست تخصصی کارکنان بهداشت روان و بهداشت محیط زندان‌های استان کرمان

وی افزود: بحث سلامت روان در زندان‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است به‌طوریکه اهداف اصلی در این حوزه، ارتقاء سلامت روان زندانیان و سربازان است.

دکتر ابراهیم‌پور در خصوص اهمیت بخش بهداشت محیط در زندان‌ها، گفت: کارکنان بخش بهداشت محیط، اقدامات اصلی و پایه‌ای انجام می‌دهند که شاید زیاد نمود ندارد. وی افزود: نظارت بر سلامتی آب، غذا، بهسازی محیط، نظارت بر نظافت عمومی اندرزگاه‌ها که امنیت و آسایش محیط زندگی یک زندانی را تأمین می‌کند، بر عهده کارکنان بهداشت محیط است.

برگزاری نشست تخصصی کارکنان بهداشت روان و بهداشت محیط زندان‌های استان کرمان

پیشگیری از رفتارهای آسیب‌رسان در مؤسسات کیفری، بهبود و درمان مشکلات اعصاب و روان، آموزش مهارت‌های زندگی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و عوارض مصرف مواد، انجام مشاوره‌های فردی و گروهی، مصاحبه بالینی و انگیزشی، روان‌درمانی‌های رویکردمدار، مشاوره ترک اعتیاد، اجرای آزمون‌های روانی، تشکیل پرونده شخصیت، جهت بهبود و درمان بیماران در حال اجراست و کلیه اقدامات در سیستم ERP ثبت می‌شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha