توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در دستور کار است

با توجه به تفاهم نامه همکاری میان سازمان زندانها و صنایع کوچک و به منظور گسترش زمینه‌های همکاری آموزشی، مهارت آموزی، توانمندسازی و اشتغال، بیش از ۱۹۰ زندانی آملی مشغول به کار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران،"ارسلان بابویه" رئیس اداره زندان آمل مشارکت در توانمندسازی و استفاده از ظرفیت زندانیان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی در محیط‌های درون و بیرون زندان‌ها را از اهداف سازمان زندانها دانست و گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت، آموزش لازم در راستای ارتقای دانش علمی و مهارت فنی زندانیان در زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط و آشنایی با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی و ایجاد درآمد از دیگر‎ اهداف است.

رییس زندان آمل ادامه داد ایجاد اشتغال پایدار در بین زندانیان یکی از برنامه‌هایی است که در زندان‌ آمل اجرا شده و در پی اجرای آن ۱۹۷ زندانی در شهرک های صنعتی و کارگاه های خارج از زندان و داخل زندان مشغول کار شده‌اند.

وی همچنین گفت: زندانیانی که به هر دلیلی برای تاوان دادن جرایم و اشتباهات گذشته خود مجبور به حضور در چهار دیواری زندان شده بودند، اکنون می‌توانند در زندان برای خود اشتغال داشته باشند. اشتغالی که هم در زندان به درد آن‌ها می‌خورد و حرفه جدیدی را به آن‌ها می‌آموزد و هم برای روزهای رهایی از زندان به جهت درآمدزایی، آن‌ها را یاری می‌کند.

انتهای خبر/

توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در دستور کار است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha