توسعه فضای اشتغال زندان‌های اردبیل در دستور کار ویژه قرار گرفت

رییس اتاق بازرگانی به همراه معاون اقتصادی استاندار اردبیل با حضور در زندان مرکزی و مرکز محان از کارگاه‌های اشتغال مددجویان بازدید و در مورد تامین زیرساخت‌های مناسب برای توسعه فضای کارگاهی در مراکز تامینی استان رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در این بازدید که دادستان مرکز استان و مدیر صنعت بنیاد تعاون زندان‌های کشور نیز حضور داشتند بر توسعه واحدهای تولیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایجاد کسب و کار بازار محور و بازاریابی مناسب برای فروش محصولات تولیدی در زندان‌ها تاکید شد.

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از شمار کارگاه‌های تولیدی مستقر در مراکز تامینی استان و نحوه فرآیند اشتغال زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج زندان اظهار داشت: توسعه اشتغال در زندان‌ها جزو اولویت‌های سازمان در چند سال اخیر بوده و تحقق این امر به عنوان محور برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مستلزم تامین زیرساخت‌های مناسب از جمله فضای فیزیکی و تجهیزات اشتغال است.

توسعه فضای اشتغال زندان‌های اردبیل در دستور کار ویژه قرار گرفت

وی بر لزوم بکارگیری فنآوری نوین در ایجاد کارگاه‌های اشتغال در کنار معرفی صحیح و بازاریابی محصولات تولیدی در زندان‌ها تاکید کرد و از مسئولین خواست تا زمینه را برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال مددجویان در زندان‌ها فراهم کنند.

پیرموذن، رییس اتاق بازرگانی اردبیل اقدامات انجام یافته در حوزه اشتغال مولد در زندان، میزان پرداخت دستمزد برای مددجویان شاغل و فعالیت کارگاه‌های تولیدی در این مراکز را چشمگیر برشمرد و افزود: استفاده مناسب از پتانسیل زندان برای توسعه و ارتقای اشتغال گروه‌های هدف مستلزم مشارکت حداکثری و تعامل سازنده با بخش خصوصی است.

توسعه فضای اشتغال زندان‌های اردبیل در دستور کار ویژه قرار گرفت

وی اظهار امیدواری کرد با تهیه طرح‌های توسعه و نحوه ساخت فضای فیزیکی مناسب در محیط داخلی زندان و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی شاهد تحول سازنده در امر اشتغال زندانیان خواهیم بود.

عبدالهی معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز فراهم بودن بستر مناسب برای کار و کسب درآمد در زندان‌ها را مایه مباهات دانست و از طرح مسئله در جلسات تخصصی استان و کارگروه‌های اشتغال و همچنین از تسهیل در ارائه تسهیلات برای توسعه اشتغال در این مراکز خبر داد.

توسعه فضای اشتغال زندان‌های اردبیل در دستور کار ویژه قرار گرفت

آفاقی، دادستان مرکز استان در این بازدید بر حمایت قانونی حوزه قضایی در فراهم نمودن بستر مناسب برای اشتغال زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج زندان تاکید کرد و گفت: ایجاد زمینه اشتغال در زندان‌ها و سوق مددجویان به سمت و سوی کسب و کار درآمدزا در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان موثر بوده و ضمن بازپروری شخصیت مددجویان می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های رفتاری در بین خانواده زندانیان شود. آآندانتانتا

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha