بازدید رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از مرکز یادگیری مشارکتی زندان یاسوج

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از مرکز یادگیری مشارکتی در زندان مرکزی یاسوج بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در زندان مرکزی یاسوج ضمن بازدید از فعالیت‌های این مرکز یادگیری مشارکتی از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گفت.

وی با حضور در کلاس‌های مهارتی و فرهنگی مرکز یادگیری مشارکتی زندان مرکزی یاسوج، از فعالیت‌های ارزشمند آنان در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: یادگیری مهارت‌های مختلف فرصتی برای درآمدزایی زندانیان و کمک به آن‌ها در کنار آموزش سواد و پایه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مراکز یادگیری محلی به صورت دولتی و مشارکتی مدیریت می‌شود که این مرکز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل زندان‌های استان در راستای آموزش سواد و مهارت به زندانیان راه‌اندازی شده است.

عبدی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای مددجویان سوادآموز است تا در کنار سوادآموزی، انواع مهارت‌های زندگی را کسب کنند، بیان کرد: گسترش مراکز مشارکتی با هدف توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال از رویکردهای نهضت سواد آموزی است.

منصوربیژنی مدیر کل زندان های کهگیلویه و بویراحمد نیز در جریان این بازدید گفت: مراکز یادگیری مشارکتی فرصت خوبی برای پرکردن اوقات فراغت زندانیان است تا بتوانند با آموزش سواد و حرفه آموزی در آینده شغل مناسبی داشته باشند.

وی گفت: 19 نفر بدون سواد در سال گذشته در زندان‌های استان شناسایی شدند و تحت آموزش قرار گرفتند و در کنار آموزش به سایر زندانیان علاقمند نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز ارائه شد.

انتهای خبر/

بازدید رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از مرکز یادگیری مشارکتی زندان یاسوج

بازدید رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از مرکز یادگیری مشارکتی زندان یاسوج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha