زندان عادل‌آباد مجموعه‌ای پیشتاز، پیشگام و فرهنگی در عرصه تربیت مجرمان است

مجید احمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس در راس هیائی از مسئولین و کارشناسان این معاونت با حضور در زندان عادل آباد شیراز، از بخشهای مختلف زندان بازدید نمود و با توضیحات مدیر زندان با برنامه های جاری از نزدیک آشنا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس ، در این بازدید که با همراهی محسن انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل و علی اکبر منصوری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان انجام پذیرفت، از مجتمع فرهنگی ،سیمای عادل آباد، کتابخانه مرکزی ، مجموعه آموزشی شهید اسکندری،اندرزگاه قرآنی و... بازدید بعمل آمد و در جریان برنامه های نگهداری، طبقه بندی ، آموزش و اصلاحی و تربیتی زندانیان قرار گرفتند.

زندان عادل آباد مجموعه ای پیشتاز ، پیشگام و فرهنگی در عرصه تربیت مجرمان ست

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس در بازدید از کتابخانه زندان مرکزی شیراز، سطح کیفی این مرکز را بسیار خوب و پاسخگو به نیازهای تربیتی دانست و گفت: این معاونت آمادگی دارد در راستای توسعه تنوع و ارتقای غنای کتابخانه ها در زندان عادل آباد، خصوصا تحت پروتکل مراکز یاد گیری و همچنین برنامهد های فرهنگی کتاب محور اعم از مسابقات و... با زندان همکاری نماید.

وی در بازدید از مرکز خبر و رسانه زندانهای فارس و سیمای عادل آباد هم عملکرد این مرکز را در حوزه تولید محتوا و غنی سازی اوقات فراغت زندانیان ، یک مرکز فعال و فاخر توصیف کرد و گفت: در حوزه تولید و تبادل محتواهای چند رسانه ای و پوشش گروه های هدف، آموزشش و پرورش آمادگی همکاری های فراگیر با اداره کل زندانها و سیمای عادل آبا است زیرا ظرفیت های این مرکز می تواند در توسعه و غنای محتواهای آموزشی جامعه هدف در درون و برون زندان عملکرد مؤثری داشته باشد.

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان همچنین در بازدید از اندرزگاه قرانی زندان، اجرای برنانه های هفت گانه تربیت و اصلاح قران محور در زندان را یک اقدام بدیع و منحصر در تربیت جامعه جرم توصیف کرد و گفت: تاسی از قران در اصلاح مجرمان و تمرکز بر مهارت های اساسی زندگی در این اندرزگاه با محوریت قرآن یک اقدام شاخص و الگو است و مدیریت زندان عادل اباد در این حوزه نیز عملکرد شایسته تقدیری ارائه داده است.

گفتنی است در پایان این بازدید 2.5 ساعته ، در جلسه جمع بندی بازدید که در محل دفتر مدیریت زندان مرکزی شیراز ترتیب یافت، دکتر محسن انصاری معاون سلامت،اصلاح و تربیت اداره کل در سخنانی از تعامل و حضور مؤثر مقامات ارشد آموززش و پرورش استان تقدیر نمود و آن را در تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان بسیار اثر بخش دانست و بر توسعه همکاری های فی مابین خصوصا با معاونت سواد آموزی که در توانمند سازی دانش زندانیان هم حائز اهمیت است تاکید کرد.

علی اکبر منصوری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های فارس هم در این نشست با تقدیر از همکاری های معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، اقدامات و تعاملات فی مابین را موجب پوشش 100دردصدی جامعه هدف و سواد آموزی زندانیان توصیف کرد و گفت: در پرتو این تعامل همدلانه، بزودی شاهد جشن ریشه کنی بی سوادی در زندان خواهیم بود.

روح اله رضائی دانا مدیر زندان عادل آباد شیراز هم در این نشست با بیان اینکه زندانی از نگاه نظام زندانبانی امانتی است که برای اصلاح،توانمند سازی، ترمیم تربیت و در نهایت بازگشت مؤثر و سعادتمندانه به جامعه برابر قانون به زندان معرفی شده است گفت: از همه ظرفیتها برای تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها استفاده می کنیم و البته در این عرصه فراگیر، تعامل و هم افزائی و مشارکت و مساعدت همه دستگاه های مؤثر در حوزه اجتماعی-آموزشی - فرهنگی و مهارت افزائی نیز می تواند مارا در تحقق اهداف انسانساز سازمانی توفیق رساند.

زندان عادل آباد مجموعه ای پیشتاز ، پیشگام و فرهنگی در عرصه تربیت مجرمان ست

شایان ذکر است در خاتمه این دیدار، بازدید و نشست تعامل افزا، از مسئولین و کارشناسان فعال و پویائی عرصه سواد آموزی در اداره کل زندان ها و آموزش و پرورش تقدیر بعمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha