خروج زندان مشگین‌شهر از بافت شهری جزو مطالبات مردمی است

مدیرکل زندانهای استان اردبیل در سفر یک روزه خود به مشگین‌شهر با فرماندار این شهرستان دیدار و بر لزوم انتقال زندان به خارج از بافت شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، امجدی، در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار مشگین‌شهر، تحقق تمامی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مراکز تامینی را در گرو ایجاد فضای مناسب و استاندارد دانست و اذعان داشت: در جهت رعایت حقوق شهروندی زندانیان و خانواده آنان امیدواریم به همت مسئولین شهرستانی و استانی برنامه انتقال زندان این شهرستان به خارج از بافت شهری تسریع شود.

وی افزود: اماکن و ابنیه‌ها و زیرساخت‌های زندان مشگین‌شهر نیازمند بازسازی و بهسازی مستمر بوده و در این زمینه خواستار تخصیص اعتبارات ویژه‌ای برای انتقال زندان به خارج از بافت شهری و استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان هستیم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، برقراری امنیت پایدار در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را دو رکن اساسی زندانبانی برشمرد و تصریح کرد: فراهم آوردن بستر مناسب برای بازپروری شخصیت مددجویان و آماده‌سازی آنان برای بازگشت عزتمندانه به آغوش اجتماع، همکاری تمامی مسئولین را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال زندانیان به عنوان رکن اساسی صیانت از خانواده‌ها یاد کرد و خواستار معرفی و ترغیب کارفرمایان و صاحبان مشاغل مختلف شهرستان جهت ایجاد کارگاه‌های مختلف در زندان و بکارگیری زندانیان در مراکز تولیدی شد.

محمدی، فرماندار مشگین‌شهر نیز اقدامات انجام‌یافته در حوزه‌های آموزشی ،اشتغال، حمایتی و بهداشتی برای زندانیان را مایه مباهات دانست و گفت: با تعامل خوبی که بین زندان‌های استان و مسئولین اجرایی برقرار است امیدواریم در آینده نزدیک تصمیمات شایسته‌ای در رابطه با انتقال زندان به خارج از شهر اتخاذ شود.

وی قول مساعد داد تا با طرح مساله در جلسات تخصصی شهرستانی و استانی زمینه تخصیص اعتبار لازم برای خروج زندان از بافت شهری فراهم گردد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha