نشست علمی «زندانبانی نوین در عصر هوش مصنوعی» در سازمان زندان‌ها برگزار شد

نشست علمی و تخصصی «زندانبانی نوین در عصر هوش مصنوعی» با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در این نشست دکتر اکبرپور مدیرکل «دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک» گفت: در مراکز اصلاحی‌وتربیتی همانند سایر امور جامعه، همواره لازم است از تکنولوژی‌های روزآمد استفاده کرد و به این فناوری‌ها مجهز باشیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با کمک هوش مصنوعی کارایی سازمانی را ارتقاء داد، افزود: مثل همه بخش‌های جامعه اگر نتوان از فناوری‌های نوین ویا هوش مصنوعی استفاده کرد، مشکلاتی در آینده بوجود خواهد آمد.

اکبرپور خاطرنشان ساخت: هوش مصنوعی در حوزه زندانبانی می‌تواند در تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی رفتار زندانیان، ارتباط زندانیان با خانواده‌ها ، تربیت و آموزش، مدیریت زمان در زندان‌ها و یا بهداشت و درمان استفاده شود تا منجر به افزایش توسعه خدمات سازمانی شود.

مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک همچنین پیگیری برنامه‌ها و مطالبات سند تحول قضایی بر محور توسعه و گسترش فناوری‌های جدید در زندانبانی نوین را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این نشست دکتر صالحی عمران مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها نیز با بیان اینکه نباید الکترونیکی شدن خدمات و فعالیت‌ها را با هوش مصنوعی اشتباه گرفت، گفت: امروز باید بر مدیریت داده‌های کلان با استفاده از هوش مصنوعی اهتمام داشته باشیم. لازمه این کار نیز تغییر نگرش مدیران، ارائه آموزش‌های نوین و بروز رسانی مقررات و اسناد بالادستی است.

گفتنی است این نشست که همزمان به شکل حضوری و آنلاین برای حاضرین برگزار شد، با بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع پایان پذیرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha