اعمال امتیاز براساس رفتار زندانیان برای ارائه ارفاقات قانونی

مدیرکل زندانهای استان قزوین بر لزوم اجرای درست نحوه محاسبه و اعمال امتیاز بر اساس رفتار زندانیان تأکید نمود و آنرا در کنترل و ارتقاء امنیت زندان مؤثر خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در اولین نشست تخصصی اجرایی نمودن دستورالعمل نحوه محاسبه واعمال امتیاز دهی و نمره اعتباری بر اساس پرونده رفتاری زندانیان گفت: ارزیابی مستمر شخصیت زندانیان در مقاطع زمانی مختلف و اعطای امتیازات مثبت ومنفی بر اساس دستورالعمل مذکور، زیر بنای اختصاص تسهیلات و ارفاقات رفاهی و قضایی برای همه زندانیان است و می بایست این موضوع با اهتمام ویژه ای در دستور کار همه مسؤلین قرار گیرد.
مدیرکل زندانهای استان بیان داشت: برای کاهش آسیب‌های ناشی از تحمل حبس، باید از هرگونه خود سلیقگی در اجرای دستورالعمل های ابلاغی سازمان پرهیز نمود. دستورالمعل نحوه امتیاز دهی می بایست در ابتدای کار به اطلاع کلیه زندانیان رسانده شود. رؤسای اندرزگاه ها بصورت مستمر و بصورت چهره به چهره امتیازات مثبت و منفی ناشی از تبعات رفتار زندانیان را به اطلاع آنها برسانند. این موضوع باید با همکاری همه واحد ها بصورت جدی و دقیق اجرا گردد؛ تا زمینه تغییر رفتار ومنش در زندانی فراهم گردد.
وی اعمال امتیازات رفاهی و نمره اعتباری رفتار زندانیان را در تصمیم گیری های شورای طبقه بندی زندان ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدام برای زندانیانی که به درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته‌ وتغییر نموده اند؛ می‌تواند نقش موثری در بازگشت آنها به زندگی سالم، هم در دوران تحمل حبس و هم پس از آزادی داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha