کمک به توسعه اشتغال زندانیان نیازمند مشارکت همه‎ دستگاه‌ها است‎

در جلسه توسعه اشتغال کار گاهی زندان مرکزی یاسوج، دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم مشارکت و حمایت همه جانبه همه‎ی دستگاهها در امر برنامه های تربیتی و ایجاد اشتغال بهتر زندانیان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، نشست توسعه اشتغال زندانیان در زندان مرکزی یاسوج با حضور دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان ها، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ، فرماندار شهرستان و برخی از مسؤلین ستادی اداره کل و بنیاد تعاون در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب شهر یاسوج برگزار شد.

منصور بیژنی مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهداف و برنامه های نظام زندانبانی در مسیر بازاجتماعی شدن محبوسین در بند گفت: یکی از مهمترین مؤلفه های اصلاحی زندانیان توسعه اشتغال و موضوع کار آفرینی در زندان است که می بایست مشغول به کار مفید و درآمد زا و حرفه های مؤثر در مراکز ندامتگاهی بپردازند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید نسبت به توسعه زیر ساخت اشتغال و ایجاد کارگاههایی برای فعالیت زندانیان فراهم شده است افزود: با همکاری همکاران و برنامه ریزی های مدون نسبت به ایجاد فضایی مناسب در زندان های استان بالاخص زندان گچساران و مرکزی تلاش خوبی شده است و در این راه دستگاههای تولیدی نیز نصب و راه اندازی که نیاز به حمایت دیگر نهاد ها و ادارات نسبت به تأمین اعتبار برای خرید ژنراتور و همکاری شرکت برق برای توسعه برق این کارگاهها دارد.

سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه عنوان کرد: کمک به توسعه اشتغال زندانیان و ایجاد کار گاههای تولیدی کار در زندان وظیفه همه‎ی دستگاههاست تا دین خود را نسبت به باز سازگاری شدن زندانیان ادا کنیم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: بر خلاف ادعاهای واهی برخی از مغرضان نظام،در زندان ها کار ها بسیار مهمی در زمینه های مختلفی از جمله رسیدگی به رفاهیات ، مددکاری ، کار گاههای اشتغال و حرفه آموزی و همچنین تکریم و تعزیز زندانیان و رسیدگی به خانواده های آنان در حد بسیار مطلوب و شایسته ای صورت گرفته که قابل تقدیر است.

در این جلسه فرماندار و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز نسبت به مرتفع نمودن مشکلات مطروحه قول مساعدت و همکاری دادند.

انتهای خبر/

کمک به توسعه اشتغال زندانیان وظیفه همه‎ی دستگاههاست‎

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha