«خبری» که آزادی‌بخش زندانی نیازمند تهرانی شد

با انتشار مصاحبه با عنوان «کمربند نجاتی که نباید باز می‌شد»، نیکوکاران با مراجعه به ستاد دیه نمایندگی استان تهران بدهی زندانی را پرداخت کردند. هدیه یکی از این نیکوکاران، پرداخت هزینه سفر زیارت اربعین خویش، برای کمک به این زندانی نیازمند بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، یک روز پس از انتشار مصاحبه ابراهیم، با عنوان «کمربند نجاتی که نباید باز می‌شد»، نیکوکاران با مراجعه به ستاد دیه این استان، 200 میلیون تومان بدهی وی را پرداخت کردند و وی امروز با حکم مرجع قضایی آزاد خواهد شد.

کارگر ابراهیم در زمان آرماتوربندی ساختمانی در پاکدشت، با باز کردن کمربند نجاتش سقوط کرده، شش ماه در کما و سه سال در منزل بستری بوده و از دنیا می رود و با شکایت خانواده، ابراهیم به پرداخت یک سوم دیه محکوم می‌شود ولی با عجز از پرداخت مابه التفاوت بیمه، راهی زندان شده بود.

او همچنین با اخذ مرخصی از زندان، با کمک خیرین، فروش لوازم کار و منزل و سرویس طلایی که یکی از زائرین اربعین به عنوان قرض در اختیارش می‌گذارد موفق به تهیه 200 میلیون تومان شده، با پیگیری ستاد دیه و مذاکرات متعدد، پدر متوفی بخشی از طلبش را بخشیده و دویست میلیون باقی مانده بود.

ابراهیم در این مصاحبه گفته بود: من در مرگ محمد خدابیامرز هیچ تقصیر عمدی نداشتم. فقط باید دقت می‌کردم تا او کمربند نجاتش را باز نکند. اما من هم کار می‌کردم، حواسم به جوشکاری خودم بود.توکلم به خداست، شاید معجزه‌ای شود و زندگی دوباره روی قشنگش را به من نشان دهد.

بنا به این خبر، نیکوکاران با مطالعه داستان زندگی ابراهیم در این سایت، به دفتر مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران مراجعه کرده، دویست میلیون تومان بدهی زندانی را پرداخت کردند تا معجزه برای ابراهیم اتفاق بیفتد.

یکی از این افراد که نخواست نامش اعلام شود، گفت: به دلیل مشکل شخصی از سفر اربعین جا مانده و این هزینه را صرف آزادی شخصی بدهکار می کند و در فرصت آتی به پابوسی حرم امام حسین(ع) خواهد رفت.

با اقدام ارزشمند این نیکوکاران در روزهای پایانی ماه عزاداری سالار شهیدان که به تأسی از سیره ائمه انجام داده‌اند، ابراهیم امروز تا عصر برگه آزادی خود را دریافت می‌کند.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899675916 هدایای نقدی خود را واریز کنند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی 5، پلاک 19، طبقه اوّل، شماره تلفن 88862027 با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha