آیین سنتی عزاداری لرستان در سوگواره خنیاگران غم

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، سوگواره خنیاگران غم با اجرای آیین سنتی عزاداری در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، به مناسبت اربعین حسینی، سوگواره خنیاگران غم (چمرگه) ویژه مددجویان زندان های استان لرستان با حضور مدیر کل زندان های استان لرستان و مدیر کل تبلیغات اسلامی این استان در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان، برگزاری مراسم آیینی را تعظیم شعائر الهی و از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: در راستای همین اقدامات و ارزیابی از برگزاری اینگونه مراسمات، مجموعه زندان‌های استان لرستان حائز رتبه دوم اقدامات فرهنگی در زندان‌های کشور شد.

وی سپس با اشاره به رتبه‌های برتر زندان‌های استان لرستان در مسابقات قرآن زندانیان زن و مرد منطقه‌ای، رتبه سوم زندان‌های استان در مسابقات کشتی پهلوانی زندان‌های کشور و سایر عناوین برتر فرهنگی و هنری افزود: این امر نشان از کار با خلوص نیست و جلب رضایت پروردگار از طرف همکاران و همچنین همراهی مددجویان در این برنامه‌هاست.

آیین سنتی عزاداری لرستان در سوگواره خنیاگران غم

کشوری سپس با بیان این موضوع که این مسیر باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: حضور در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها می‌تواند زمینه را برای بازگشت شرافتمندانه زندانیان فراهم سازد.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان سپس کسب رتبه برتر اداره کل زندان‌های استان را در جشنواره شهید لاجوردی تبریک گفت و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا این راه ادامه داشته باشد و با کوشش‌های خود زمینه را نیز برای رسیدن به هدف متعالی که همان ظهور است فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در سخنانی ابتلاء به سختی ها و بلاها را نشانه آزمایش بندگان دانست و گفت: در مصیبت کربلا، اهل بیت علیهم السلام از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

آیین سنتی عزاداری لرستان در سوگواره خنیاگران غم

وی همچنین به نشانه‌های مؤمن در کلام اهل بیت اشاره کرد و افزود: زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است و إن شاءالله ما نیز در زمره زوار امام حسین در اربعین باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم تعدادی از مددجویان مراکز اصلاحی و تربیتی استان لرستان، به مدیحه سرایی و مویه خوانی (عزاداری سنتی استان لرستان) پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha