انتقال زندان عادل‌آباد شیراز به خارج از شهر بطور جدی در دستور کار است

همزمان با هفته دولت ایمانیه استاندار، حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری، بحرینی دادستان مرکز فارس و افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به همراه مدیر کل زندان‌های فارس از بخش‌های مختلف زندان عادل آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز بازدید بعمل آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، نماینده عالی دولت در استان و نماینده عالی قوه قضاییه در فارس و هیئت همراه، در این بازدید از مجتمع اندرزگاهی نسوان زندان عادل آباد شیراز، بخش‌هایی از این زندان و همچنین بازداشتگاه مرکزی شیراز بازدید نمودند و با توضیحات اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان در جریان اقدامات کلان جاری در زندان و کمبودهای اساسی به ویژه در بازسازی و نوسازی اماکن خدماتی واقامتی زندان قرار گرفتند.

دکتر ایمانی استاندار فارس: انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر بطور جدی در دستور کار است


استاندار فارس در خاتمه بازدید با بیان اینکه هدف ما برای حضور در زندان عادل آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز بررسی وضعیت این زندان بوده است گفت: در اثنای بازدید مشاهده میدانی شرایط و استماع گزارش مدیرکل زندان‌های استان مباحث مورد نیاز توسط بنده، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان‌ها و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس مورد بحث و و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر ایمانیه افزود: زندان عادل آباد شیراز افزون بر ۶۰ سال قدمت دارد و بخش‌هایی از آن به مرور فرسوده شده است، از دیگر سو زندان در بافت مسکونی و شهری قرار گرفته که بر اساس برنامه توسعه کشور، انتقال زندان‌ها از بافت مسکونی به بیرون از شهرها از تکالیف مهم به شمار می‌آید، از این رو بنده و این هیئت موضوع تامین زمین مناسب برای ساخت زندان جدید و انتقال آن به خارج از شهر را بصورت جدی در دستور کار قرار داده و به زودی طی جلسه ای در حضور وزیر مسکن و شهرسازی، آن را پیگیری خواهیم نمود.

دکتر ایمانی استاندار فارس: انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر بطور جدی در دستور کار است


نماینده عالی دولت در فارس همچنین با اشاره به قدمت و فرسودگی بخشی از اماکن زندان بر ضرورت نوسازی بازسازی و بهسازی آن تاکید کرد و گفت: همانطور که در اسلام و قانون برای زندانیان حق و حقوقی تعیین شده و تامین مکان مناسب نگهداری، طبقه‌بندی زندانیان و آموزش و توانمندسازی آنان از جمله این حقوق محسوب می‌شود، نسبت به تامین اعتبارات لازم برای بازسازی برخی از اماکن اندرزگاهی و خدماتی در زندان عادل آباد شیراز و بازداشتگاه مرکزی شیراز نیز تا حصول نتیجه مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

دکتر ایمانی استاندار فارس: انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر بطور جدی در دستور کار است


وی در ادامه با اذعان بر سختی و پر مسئولیت بودن کار زندانبانی و نگهداری اصلاح مجرمان تصریح کرد: اول توصیه‌ام به همکاران عزیز در اداره زندان این است، حالا که این توفیق بزرگ به شما نصیب شده که بتوانید کمکی کنید در هدایت سایر هموطنانتان و همنوعانتون، از این فرصت خدادادی استفاده کنید.
استاندار فارس تصریح کرد: واقعاً توفیق خدمت و کار زندان جای بسیار بسیار ارزشمندیست، زیرا کسی به که زندان وارد می شود،میزان نصیحت پذیری اش افزایش پیدا میکند، گردن کشی و آن شرایط طغیانی که در مقابل احکام الهی و احکام مدنی و قانون داشته کاهش پیدا می‌کند و این نصیحت پذیری فرصتی است برای همکاران ما در زندان که بتوانند با نگاه منصحانه، دلسوزانه، عالمانه و با دانش نسبت اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه آنان اقدام نماید که این کار دارای اجر و ثواب بسیار بالایی است.

دکتر ایمانی استاندار فارس: انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر بطور جدی در دستور کار است


دکتر ایمانیه در خاتمه اذعان داشت: البته حاکمیت نیز نسبت به خدمات کارکنان زندان، در جبران خدمات آنان و همچنین حمایت از برنامه های اصلاح تربیتی مجرمان تکالیفی را داراست که انشاءا... بتوانیم به درستی به آن عمل نماییم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha