مدیرکل جدید زندان‌های استان قزوین معرفی شد/ ضیایی‌فرد: کاهش جمعیت کیفری و توسعه فعالیت‌های اصلاحی وتربیتی اولویت جدی سازمان زندان‌ها است

در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید زندان های استان قزوین معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، در مراسمی با حضور دکتر ضیایی فرد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور، شعبانی رئیس کل دادگستری، رجبی دادستان مرکز استان و جمعی از قضات و مدیران اجرایی ضمن تقدیر از خدمات دو ساله حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندانهای استان قزوین منصوب شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور در این مراسم گفت: کاهش جمعیت کیفری و توسعه فعالیتهای اصلاحی وتربیتی از اولویت های دستگاه قضایی و سازمان  زندانها در دوره جدید است.

دکترضیایی فرد در این مراسم که در دادگستری برگزار شد گفت: خداوند دوست دارد  کسانی که استمداد می طلبند مورد حمایت و یاری قرار گیرند و از آنجا که انسان همواره بدنبال جلب رضایت خداوند است ؛ باید دانست برآورده کردن نیاز مردم به رضایت الهی منجر می شود.

وی افزود: معمولا بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند؛ استیصال بیشتری دارند و کمک به آنها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.

دکترضیایی فرد یادآورشد: مهمترین سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که این رویکرد در سیاست کلی دستگاه قضا و سند تحول آمده و تاکید مقام معظم رهبری نیز هست ؛ که باید به آن توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور یادآورشد: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتری برای اجرای برنامه های اصلاحی وتربیتی خواهیم بود.

وی اذعان داشت: ۵۰ درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی و زندان آخرین مجازات باشد تا این فضا زیاد اشغال نشود.

دکترضیایی فرد اظهارداشت: اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می برد. لذا  اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرید دیگر افراد به جرم برنمی گردند.

وی بیان کرد: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می گیرد و می توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد.همچنین  با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده های کمتری درگیر زندان می شوند و آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.

این مسئول از تلاش دو ساله جهانگیری مدیرکل سابق تشکر کرد و افزود: زندانبانی مسئولیت بسیارسخت و طاقت فرسایی است و ایشان تلاش ارزشمندی انجام دادند.

در ادامه ضمن تقدیر از حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندانهای استان قزوین منصوب شد.

مدیرکل سابق زندانهای استان در شروع این مراسم گزارشی از فعالیتها و خدمات دوسال گذشته خود ارائه نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha