بازدید شبانه مقامات ارشد قضایی از مراکز کیفری اراک

 مقامات ارشد قضایی استان مرکزی ضمن بازدید سرزده و شبانه از مراکز کیفری اراک با پیشنهاد ارفاقات قانونی منجر به آزادی ۵۰ نفر از محکومان و تقلیل قرار برخی از متهمان موافقت کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری به همراه ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و علی اسلام خواه مدیرکل زندان های استان درجمع زندانیان اندرزگاه زنان زندان مرکزی ، اردوگاه کاردرمانی و مددجویان کانون اصلاح و تربیت حضور یافت و از نزدیک و به صورت چهره به چهره به درخواست های آنان رسیدگی کرد .

رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در این دیدار با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرائم قابل گذشت و کم خطر موافقت کردند .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در سخنانی خطاب به مسئولان حوزه های قضایی و زندان ها ضرورت تلاش و استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و تاسیسات حقوقی به منظور تحقق سیاست های نظام قضایی را تشریح کرد .

رئیس شورای قضایی استان همچنین راهکارهای موثر بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان مبتنی بر اولویت های مورد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را تبیین و یادآور شد؛ مبنای اعطای عفو و تخفیف مجازات به محکومان ندامت و جبران رفتار گذشته ،جلب رضایت شکات و حسن اخلاق و رفتار در دوران تحمل حبس است.

این مقام ارشد قضایی در استان مرکزی با بیان مطلب فوق برحفظ حقوق شهروندان ، توسعه عدالت و امنیت اجتماعی و اصلاح مجرمان به عنوان هدف های مهم دستگاه قضایی تاکید کرد .

مدیرکل زندان های استان هم در ابتدای بازدید شبانه مقامات قضایی از موسسات کیفری گزارش مهم ترین فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف را ارائه و حمایت های قضایی از مجموعه زندان های استان را بسیار موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد؛ در سایه برقراری تعاملات موثر با مقامات قضایی ، درسال جاری استان مرکزی در بسیاری زمینه ها به ویژه توسعه اشتغال مولد زندانیان رشد قابل توجهی داشته است .

اسلام خواه در این رابطه تداوم این رویکرد مهم به منظور تعالی اهداف را خواستار شد.

گفتنی است مسئولان ارشد قضایی استان با حضور در مرکز کنترل دوربین های مداربسته وضعیت اجرای برنامه های حوزه زندانبانی در کل مراکز کیفری استان را پایش و زحمات مدیران و کارکنان زندان های استان را شایسته قدر دانی دانستند .

بازدید شبانه مقامات ارشد قضایی از مراکز کیفری اراک

بازدید شبانه مقامات ارشد قضایی از مراکز کیفری اراک

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha