رشد 205 درصدی حقوق زندانیان شاغل در کارگاه‌های تولیدی استان مرکزی

مدیرکل زندانهای استان مرکزی از رشد 205 درصدی حقوق زندانیان شاغل درکارگاه های تولیدی زندان ها و مراکز کیفری استان خبر داد و گفت: درسال جاری آمار زندانیان شاغل  در کارگاه ها هم 26 درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی، علی اسلام خواه با بیان خبر فوق افزود؛ بیکاری ونداشتن درآمد کافی علت وقوع بسیاری ازجرایم و گرفتاری افراد در زندان است و براین اساس ایجاد زمینه شغل و درآمدزایی برای زندانیان و خانواده آنان به عنوان عاملی برکاهش وقوع آسیب های اجتماعی مورد توجه است .

وی در ادامه نقش موثر اشتغال زندانیان بر فرآیند اصلاح وتربیت وپیشگیری از بزهکاری در جامعه را تشریح و خاطرنشان کرد؛ تداوم اشتغال و حرفه آموزی در موسسات کیفری به عنوان رکن اصلی فعالیت های عرصه زندانبانی اسلامی، مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و دراین زمینه تلاش های موثری درحوزه های مختلف صورت پذیرفته است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی حضور و مشارکت فعالان بخش صنعت در زندان ها و ایجاد کارگاه اشتغال و مولد برای زندانیان را عاملی موثر بر تحقق اهداف پیشروی دانست و یادآور شد؛ در سایه تعاملات صورت گرفته و حمایت مقامات قضایی و اجرایی استان درسال جاری شاهد رشد 205 درصدی حقوق ودستمزد زندانیان هستیم .

این مقام مسئول همچنین اظهارکرد؛ مجموعاَ 69 درصد از کل زندانیان حائز شرایط استان روزانه در مراکز تولیدی مشغول کار و درآمد زایی برای خود و اعضای خانواده هستند و از این طریق ضمن یادگیری مشاغل مختلف بخشی از معاش خانواده را تأمین می کنند .

عضو شورای قضایی استان مرکزی در پایان یادآور شد؛ تنها زندانیان جرایم کم خطر مشمول مقررات اشتغال و اعزام بکار در کارگاه های خارج از زندان هستند و مابقی زندانیان در بخش های داخلی زندان مشغول کار و فعالیت هستند .

رشد 205 درصدی حقوق زندانیان شاغل درکارگاه های تولیدی

رشد 205 درصدی حقوق زندانیان شاغل درکارگاه های تولیدی

رشد 205 درصدی حقوق زندانیان شاغل درکارگاه های تولیدی

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha