رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد

رئیس کل جدید دادگستری استان خراسان رضوی به منظور ارزیابی شاخص‌های قضایی و زندانبانی اسلامی از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان با همراهی مدیر کل زندان‌ها ، دادستان مرکز و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد و اقدامات جاری مبتنی بر سند تحول قضایی و دستورالعمل های ابلاغی را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در ابتدای این بازدید با حضور در محل یادمان شهدا زندان مرکزی مشهد به مقام شهدا ادای احترام کرد و با حضور در اندرزگاه معراج که توسط روحانیون و طلاب حوزه علمیه مشهد راهبری می شود ، از اقدامات و مدل اجرای برنامه ها مبتنی بر روش‌ها و تعالیم اسلامی در طرح معراج ابراز رضایت کرد و سپس با حضور در اندرزگاه های اسکان زندانیان ، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف با زندانیان بصورت بیواسطه دیدار و گفتگو کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

رئیس کل دادگستری استان در بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندانیان شامل کارگاه شیرینی‌پزی ، خیاطی ، کفاشی، مصنوعات چرمی و قالیبافی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود جهت توسعه اشتغال پایدار و مولد زندانیان تاکید کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

این مقام قضایی در این بازدید با حضور در گود زورخانه زندان مرکزی مشهد و رصد فعالیتهای مجموعه تربیت بدنی ، برنامه‌های ورزشی را یکی از موثرترین اقدامات جهت بازپروری و اصلاح واقعی زندانیان برشمرد و بر توجه ویژه به این حوزه تاکید کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

در خاتمه این بازدید نشست مشورتی با حضور رئیس دادگستری استان خراسان رضوی ، هیئت قضایی همراه و مدیرکل و مسئولین زندانهای استان برگزار شد .

حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود زندان‌های استان ، با اشاره به صراحت قوانین و همچنین سیاست کلان قوه قضاییه مبنی بر خروج زندان‌ها از بافت شهری ، به تبیین اقدامات و چالش‌های پیش روی تکمیل پروژه های عمرانی در دست احداث زندانهای استان پرداخت و خواستار توجه ویژه مجموعه قضایی استان در این بخش شد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از خدمات زندانبانی اسلامی بر مشارکت کلیه دستگاه‌های متولی در فرآیند اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان تاکید کرد و همراهی نهادهای فرهنگی، شهرداری، بهزیستی، ستاد مواد مخدر و ... را در پیش برد اهداف و سیاست‌های قضایی و زندانبانی ضروری دانست.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha