اهدای 500 جلد کتاب به زندان مرکزی بیرجند

توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی فوری 500 جلد کتاب به زندان مرکزی بیرجند اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«عبدی» مدیر کل زندان های خراسان جنوبی گفت : علاقمندی به مطالعه خصلتی است که باید در افراد به وجود آید و مدام تقویت شود تا زمانی که فرد خود بتواند این کار را ادامه دهد و این عادت اکتسابی است و باید از همان دوران کودکی در شخص تقویت شود.

وی افزود: کتابخوانی انسان را در تعیین سرنوشت خود و جامعه خویش شریک می‌کند، حس همنوع‌دوستی و خیرخواهی را بر می‌انگیزد، قوه ابتکار و خلاقیت، روحیه آزادی‌خواهی و بزرگ‌منشی را تقویت می‌کند. خواندن و مطالعه در نزد انسان یک توانایی است که هر چه فرد در آن بیشتر تمرین کند تبحّر بیشتری کسب می‌کند.

وی ادامه داد: مددجویان زندان مرکزی دسترسی به کتب روز دارند و همواره از سوی معاونت سلامت، اصلاح و تربیت و مسئول فرهنگی و تربیتی زندان، کتاب های مختلف با موضوعات مورد علاقه مددجویان در اختیارشان قرار می گیرد.

«عبدی» با اشاره به این که تعداد 3 کتابخانه مشارکتی در زندان مرکزی بیرجند،بازداشتگاه عمومی و شهرستان قاین در حال همکاری با نهاد کتابخانه های استان می باشد اضافه کرد:هم اکنون 12000 هزارجلد کتاب درکتابخانه های زندان های استان موجود که با کمک خیرین و اداره فرهنگ و ارشاد بتوانیم تا پایان سال به 14000 هزار جلد افزایش دهیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha