پوشش بیش از ۳۵۰۰ خانواده زندانی از خدمات متنوع حمایتی در استان فارس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در پایان جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز و برنامه بازدید اعضا از مجتمع اندرزگاهی نسوان زندان عادل آباد گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰۰ خانواده زندانی از خدمات متنوع انجمن حمایت شیراز برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، قاضی سید مصطفی بحرینی با اعلام مطلب فوق افزود: در ۱۹ شهرستان فارس زندان وجود دارد که اکثر این شهرستان‌ها دارای انجمن حمایت زندانیان هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز تصریح کرد: انجمن‌ها نقش و جایگاه بسیار مهمی در ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان به ویژه خانواده‌های نیازمند و معسر بر عهده دارند، این نقش و مسئولیت با کمک خیران و استفاده از ظرفیت درآمد حاصله از فعالیتهای اقتصادی وابسته به انجمن‌ها در قالب خدمات حمایتی، مسکن، خود اشتغالی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، تحصیلی و مالی و... به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اذعان کرد: بیش از ۳۵۰۰ خانواده زندانی در مرکز استان شناسایی شده که ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند. این خانواده‌ها یا به صورت مستقیم و مستمر از خدمات بهره می‌گیرند و یا با مراجعات موردی از انواع خدمات برخوردار می‌شوند.

این مقام ارشد قضایی مرکز فارس افزود: در نشست هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که امروز با حضور جمعی از خیرین و مسئولین همراه بود، تصمیمات خوبی در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی منجر به تامین درآمدهای پایدار اتخاذ شد که با به نتیجه رسیدن جامع آن، می‌توان شاهد گسترش خدمات متنوع به خانواده‌های زندانیان به ویژه خانواده‌های آسیب دیده بود.

قاضی سید مصطفی بحرینی در پایان خطاب به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان فارس گفت: از همکاران عزیز که مسئولیت هیئت مدیره انجمن‌های حمایت زندانیان شهرستان‌های فارس را هم عهده دارند خواهانم زمینه حضور و فعالیت و همکاری با خیران و مسئولین را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی و وظایف تعریف شده در حوزه قرار اجتماعی زندان‌های استان فراهم سازند تا بدینوسیله شاهد توسعه خدمات به خانواده‌های زندانیان، توانمندسازی زندان‌ها در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی مترتب بر خانواده‌های مددجویان باشیم.

محسن انصاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس نیز در این نشست ضمن تشکر از توجه ویژه دادستان مرکز استان و اقدامات مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز در توسعه خدمات حمایتی به خانواده‌های زندانیان گفت: قرارگاه اجتماعی اداره کل زندان‌های استان که در راستای برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها راه اندازی شده، بستر حضور، مشارکت و همکاری گسترده و هدفمند خیران، تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی را برای توانمندسازی زندان ها در ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، مهارت آموزی، اشتغال مولد و... زندانیان و همچنین حمایت از خانواده‌های زندانیان فراهم ساخته است و ما و زندان‌های تابعه آماده هرگونه همکاری برابر مقررات و آیین نامه‌ سازمان خصوصاً در حوزه توسعه اشتغال مولد در زندان‌ها و همچنین خود اشتغالی خانواده‌های زندانیان هستیم.

انجمن حمایت زندانیان شیراز اقدامات موثری در تامین درآمدهای پایدار انجام داده است

سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه فارس نیز در این نشست و برنامه بازدید از اندرزگاه‌های زندان مرکزی شیراز گفت: اقدامات بسیار خوبی در زندان برای نگهداری مددجان و ارائه خدمات به آنان و اشتغالشان انجام شده است این شرکت نیز برنامه‌هایی را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مد نظر دارد و با دادستان محترم مرکز استان و مسئولین ارشد زندان‌ها در جلسه مطرح نموده که پس از بررسی لازم، به صورت میدان به اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha