نقش غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان در تحقق اصلاح و تربیت آنان اثرگذار است

روسای ادارات حفاظ اطلاعات، بازرسی و یگان حفاظت اداره کل زندان‌های فارس به با حضور در زندان شماره ۲ شیراز از بخش‌های مختلف این موسسه کیفری بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، مسئولین حاضر در این بازدید به مدت ۲ ساعت با حضور در خوابگاه اندرزگاه‌ها، از نزدیک با زندانیان گفتگو و روند اجرای برنامه‌های نگهداری و تربیتی را بررسی قرار نمودند.

این هیئت همچنین با توضیحات یدالله علیرضا نژاد رئیس زندان شماره ۲ در جریان برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت زندانیان و آموزش‌های مهارت‌های اساسی زندگی که به صورت طبقه‌بندی در این مجموعه در جریان است قرار گرفتند.

رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل زندان‌های فارس نیز در پایان این بازدید گفت: طبقه‌بندی زندانیان با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند فرصت و قابلیت‌های فراگیری آموزش‌های اصلاحی، تربیتی و مهارت‌های اساسی زندگی ضمن حبس را در زندانیان ارتقا بخشد زیرا مجموعه زندان می‌تواند آموزش‌های خود را بر اساس طبقه بندی ها، بشکل کارشناسی به گروه‌های هدف ارائه کند.

افشین مرزبان با ابراز رضایت از وضعیت موجود در زندان شماره ۲ شیراز و تشکر از علیرضا نژاد رئیس زندان و همکاران وی به واسطه اقدامات جاری در این موسسه کیفری،برنامه‌ریزی توسعه حرفه آموزی متناسب با جامعه هدف در این زندان را ضروری توصیف کرد و گفت: باید با استفاده از بخش خصوصی و جلب مشارکت کارآفرینان به ترتیبی عمل شود که فرصت اشتغال مولد زندانی در فضاهای موجود فراهم و آنان از مزایای حقوقی این موضوع برخوردار شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha