مددکاری یک هنر و مشاوری امین برای زندانی است

نشست تخصصی هم اندیشی مددکاری با حضور معاون سلامت ،اصلاح وتربیت ، مددکاران و مدیران عامل انجمن های حمایت زندانیان استان به منظور ایجاد وحدت رویه و افزایش روحیه هم افزایی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، سید خیر الله خوشقدم سرپرست معاونت سلامت زندان‎های استان در این جلسه با اشاره به اهمیت وجودی مددکاران و انجمن های حمایت عنوان کرد: با محبوس شدن سرپرست خانواده و عدم حضور وی، خانواده او با مشکلات عدیده ای مواجه می گردد که وجود مددکاران و انجمن های حمایت هم برای خانواده و هم برای زندانیان بسیار مؤثر و تأثیر گذار می باشد.

مددکاری یک هنر و مشاوری امین برای زندانی است

وی نقش و جایگاه انجمن های حمایت را برای خانواده ها اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: انجمنهای حمایت به مثابه یک نهاد حمایتی و پشتیبان بایستی با مساعدت و همدلی مددکاران از خانواده های زندانیان حمایت جدی داشته و با ارائه برنامه ها و اقدامات مطلوب تا حدودی از مشکلات و معضلات اینگونه خانواده بکاهند.

خوشقدم در ادامه افزود: مددکاران با افرادی که از جامعه و خانواده رانده شده و در زندان بسر می برند سروکار دارند؛ مددکارباید در کنار این خانواده ها قرارگرفته و در خصوص رفع مشکلات خانوادگی،اقتصادی،روانی آنها تلاش نماید.

سرپرست معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت زندان های استان با بیان اینکه کار و شغل مددکاری در زندان یک هنر محسوب می شود عنوان داشت: مددکار به عنوان یک مشاور امین با چالش های متفاوتی در زندان مواجه است از یک طرف باید زندانی را از لحاظ روحی، روانی، رفتاری، اخلاقی، مهارتی و توانمندسازی آماده بازگشت به جامعه کند و از طرفی دیگر علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی، پرونده قضایی وی را بررسی و به مراجع قضایی منعکس کند.

در این جلسه مددکاران و مدیران انجمن های حمایت هریک به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای خبر/

مددکاری یک هنر و مشاوری امین برای زندانی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha