هنرستان رسمی فنی کاردانش در کانون اصلاح و تربیت فارس دایر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در راس هیأتی از مدیران ارشد این اداره کل، با همراهی مدیرکل زندان ها با حضور در کانون اصلاح و تربیت شیراز، بمدت سه ساعت از بخشهای مختلف این مرکز بازدید کردند و پس از دیدار با مددجویان، از آغاز فرایند راه اندازی هنرستان کاردانش در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس ، در پایان این بازدید ، محمد خلیل عسگری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این بازدید متاسفانه میبینیم که مددجویان همه افراد در سن تحصیل هستند،افرادی که یا قبلا ترک تحصیل نموده اند و یا ارتکاب بزه و جر م موجب جاماندن آنان از ادامه تحصیل شده است، از این رو اراده مهم ما، بازگرداندن ایین افراد به چرخه درس و مدرسه و ادامه تحصیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در اثنای بازدید و گفتگوی میدانی که با مدیرکل زندان های استان داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در برنامه ریزی کوتاه مدت ، از همین امروز توسط مشاور امور جوانان،معاون پرورشی اداره کل با همکاری دانشگاه فرهنگیان، خدمات پرورشی و تربیتی و مشاوره خود را سریعا و بصورت سازماندهی شده، آغاز کنند تا مددجویان از در همین مدت مانده تا پایان تابسستان و شروع سسال تحصیلی جدید، از برنامه های هدفمند فرهنگی مانند سایر دانش آموزان جامعه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سریعا کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس با حضور نمایندگان اداره کل زندانها و کانون اصلاح و تربیت استان فارس تشکیل خواهد شد گفت: دستور کار این کارگروه بررسی برای اعطای مجوز کد فعالسازی و راه اندازی هنرستان کاردانش و مرکز مهارتی در کانون است تا موجبات ادامه تحصیل مددجویان فراهم شود.ضمن اینکه برای مهارت آموزی هم در کنار اداره کل زندانها و فنی حرفه ای حضوری فعال خواهیم داشت.

محمد خلیل عسگری در خاتمه ضمن تشکر از اقدامات بسیار خوب مدیرکل زندانها و همکارانشان در نگهداری مددجویان و فراهم سازی محیط و امکاناتی که حقیقتا مانند کانون خانواده و مرکز تحصیلی شبانه روزی قابل توصیف است گفت: در کنار تمرکز بر فعالییتهای آموزشی و فرهنگی، با همکاری اداره کل زندان ها به مطالعات و کار پژوهشی میدانی میپردازیم تا ضمن اینکه علل ارتکاب بزه و جرم در این افراد و میزان سسهم و علل دوستان، خانواده، جامعه، همسانان و ... را دریافتیم، بتوانیم برای پیشگیری های اجتماعی راهکارهای لازم را اتخاذ نماییم.

مدیرکل زندان های استان فارس نیز در این دیدار و بازدید ضمن گفت : در این بازدید نیازمندی و ضرورت ها بر اساس اولویتها ارئه شده که در نتیجه ایجاد مرکز آموزشی، فرهنیگ و مهارت آموزی مورد توافق قرار گرفت که از امروز فصل جدیدی کارهای تعاملی آغاز می شود.

اسحاق ابراهیمی افزود: آیین اقدامات موجب می شود تا روند اصلاح و تربیت مددجویان که خود آسیب دیده کمبودها و فقدان رسیدگی های اجتماعی هستند، شتاب گرفته و گروه هدف بهتر تحت پوشش خدمات آموزشی و توانمند سازی قرار گرفته و قطعا بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند تا پس از آزادی در فرایند زندگی فردی مفید برای جود ،خانواده و اجتماع باشند که این کاهش پایدار جمعیت کیفری جاری و آتی را هم بدنبال دارد.

گفتنی است در این بازدید شه سساعته، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و هیأت همراه، در محل خوابگاه با مددجویان در فضائی صمیمی دیدار و به گفتگو پرداخت. همچنین وی و همراهان با حضور مدیرکل زندانهای فارس، مدیرکانون اصلاح و تربیت و جمعی از مسئولین حاضر، نماز ظهر و عصر را به جماعت در جمع مددجویان اقامه نمودند.

انتهای خبر/

هنرستان فنی کار دانش  رسمی در کانون اصلاح و تربیت فارس دایر می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha