آزادی 24 زندانی در دیدار چهره‌به‌چهره قضات خراسان جنوبی با زندانیان

دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت: آزادی 24 زندانی، ارمغان 4 ساعت دیدار چهره به چهره قضات محاکم قضایی استان با زندانیان استان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضایی از زندان مرکزی بیرجند منجر به آزادی ۲۴ زندانی شد.

حجت الاسلام «علی نسائی زهان»، دادستان مرکز استان در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به تاکید ریاست قوه قضائیه، دادستان کل کشور و سازمان زندان ها دیدار قضات محاکم قضایی از زندان ها به طور ویژه انجام می شود که در این دیدار ها زندانیان بی واسطه با قاضی پرونده مشکلات و درخواست ها خود را مطرح می کنند.

وی با بیان این که سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیست افزود: دستگاه قضایی در این نوع دیدارها بانگاه کمک به زندانی و ارفاقات در چهار چوب قانون را مد نظر دارد. وی عنوان کرد: در این دیدار ۴ ساعته از زندان مرکزی بیرجند سعی کردیم از تمام قضات در تمامی حوزه ها قضایی حضور داشته باشند که درخواست ها زندانیان به خوبی شنیده شود و همکاران قضائی در چارچوب قانون تصمیم گیری کنند.

دادستان مرکز استان با اشاره به این که ۲۴ زندانی که زیر ۶ ماه حبس بودند آزاد شدند و تعدای از زندانیان که شرایط قانونی برخوردار بودند به مرکز اشتغال زندان معرفی که با انعقاد قرارداد در بیرون زندان مشغول به کار شوند تا هم در کنار خانواده و هم بتواند برای خانواده خود معیشتی محیا کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha