اندرزگاه معراج زندان مرکزی خراسان جنوبی افتتاح شد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: حوزه روحانیت متخصص که مسائل پرورشی و تربیتی،امور مذهبی و ... را تبین می کند اندرزگاه معراج را از دیگر اندرزگاه مستثنی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و بیش از۵۰ قاضی محاکم قضایی استان اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند به صورت رسمی شروع به کار کرد.

«علی عبدی»، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی در آئین افتتاحیه اندرزگاه معراج زندان مرکزی گفت: امروز شاهد یک اندرزگاه ویژه در زندان مرکزی است اما برای راه اندازی این اندرزگاه از دی ماه سال گذشته برنامه ریزی شد تا زیر ساخت یک اندرزگاه در خور معراج داشته باشیم تا زندانی متمایز بودن آن را لمس کند.

وی افزود: بخشی های از این اندرزگاه مورد بازسازی قرار گرفت و برای تجهیز اندرزگاه معراج بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این اندرزگاه برابر اولویت سوم از سوی سازمان زندان ها در قالب اصلاح و تربیت زندانیان به بهره برداری رسید.

وی متذکر شد: در تمامی اندرزگاه های زندان مرکزی کارهای فرهنگی و تربیتی انجام می شود اما در اندرزگاه معراج با حضور روحانیت از حوزه علمیه متقاوت صورت می گیرد.

عضو شورای قضایی خراسان جنوبی گفت: در این اندرزگاه حدود ۲۲۰ زندانی مشاوره های مذهبی و روان شناسی اسلامی را فرار می گیرند.

«عبدی» با اشاره به این که حوزه علمیه استان در این زمینه به خوبی زندان های استان را همراهی کرد افزود: اما جامعه خیرین و نیکوکار استان می توانند کمک های در این زمینه داشته باشند که بتوانیم فرد سالمی را به جامعه تحویل دهیم.

وی متذکر شد: کارآفرینان،صاحبان حرفه های مختلف می توانند بعد از آزادی دست گیر این افراد باشند تا دیگر به کارهای خلاف روی نیاورند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند بزودی در کشور نمونه خواهد شد، چون یک کار تخصصی با کادری متخصص اداره می شود.

حجت الا سلام «علی موحدی راد» افزود: حوزه روحانیت متخصص که مسائل پرورشی و تربیتی،امور مذهبی و... را تبین می کند اندرزگاه معراج را از دیگر اندرزگاه مستثنی کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که دست به جرم می زنند آشنایی و آگاهی کامل به معارف اسلامی را ندارند که در اندرزگاه معراج رشد و تربیت دینی آنها بازسازی می شود که یکی از عوامل مهم در پیش گیری از وقوع جرم بعد از آزادی است.

انتهای خبر/


حضور روحانیون متخصص، ویژگی خاص اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند

حضور روحانیون متخصص، ویژگی خاص اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند

حضور روحانیون متخصص، ویژگی خاص اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha