روز ویژه در اندرزگاه زنان خراسان جنوبی

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در اندرزگاه زنان بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان، به مناسبت روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم ، روز فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم و شهدای آن در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه مراسم بزرگداشت این روز ویژه در اندرزگاه زنان بیرجند با حضور مسئولان و مدجویان این اندرزگاه برگزار شد.

معاون سیاسی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در سال ۱۳۹۱ با شکل‌گیری اعتراضات به‌ظاهر مردمی و به دنبالش تحرکات مشکوک نظامی در سوریه، اولین هسته‌های مقاومت در برابر تکفیری‌ها شکل گرفت و عده‌ای رزمنده غیرتمند شیعه وارد عمل شدند تا ضمن پاکسازی زینبیه و اطراف محله زینبیه در دمشق، نیروهای متخاصم تکفیری را عقب برانند. آن‌ها تا حدودی هم موفق شدند.

روز ویژه در اندرزگاه زنان

سرهنگ پاسدار« نوفرستی» افزود: ولی این پایان کار نبود، زیرا تکفیری‌ها با بهره‌گیری از نیروهای تازه‌نفسی که عمدتاً از اروپا گسیل شده بودند و نیز تجهیزات نظامی و تبلیغاتی سعی کردند، به پیشروی‌های خود ادامه بدهند. تا حدودی در آن زمان موفق هم شدند و با ایجاد رعب و وحشت شهرها و روستاهای بسیاری را به تصرف خود درآوردند. در چنین شرایطی بود که شیعیان دیگر کشورها، همچون ایران سکوت و بی‌حرکتی را جایز ندانستند. به تکاپو افتادند و رو در روی نیروهای تکفیری ایستادندکه عزم و اراده سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و جوانان در این دوره باعث خارج شدن گروهگ تکفیری داعش از منطقه شد.

وی ادامه داد: مدافعان حرم رفتند تا به ندای تظلم خواهی مردم بی‌دفاع و مورد هجوم قرارگرفته سوریه و عراق پاسخ بدهند و الحق در این کار موفق هم بوده‌اند. نمونه‌اش آزادسازی بسیاری از مناطق تحت اشغال تکفیری‌هاست که بار دیگر شادی و آرامش را برای این مردم ستمدیده به ارمغان آورده است.

وی بابیان این که دشمنان اسلام در صحنه های مختلفی شکست را تجربه کردند و دیگر چاره ای جزعقب نشینی نداشت با موضوع سیاه نمایی رسانه ای در سال گذشته و از روی نا آگاهی برخی جوانان قصد به آشوب های خیابانی را داشتند که باز هم شکست تلخی را تجربه کردند، عنوان کرد: نقش آفرینی بانوان در جامعه در گرو رعایت حجاب می باشد.

وی متذکر شد: رسانه های دشمن تمام قد تلاش می کنند که ارزش های دینی در جامعه را کم رنگ جلوه دهند و با تغییر نگاه جامعه موجب کم ارزش شمردن موضوعات دینی در جامعه شوند، افزود: امروز در جنگ همه جانبه های رسانه ها هستیم.

شایان ذکر است:در این مراسم« آذر مهری» معاون سلامت اصلاح و تربیت، «اشرفی» سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی،« الوندی» رئیس مرکز مراقبت و خدمات پس از خروج زندان های استان خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «سموئی» رئیس بسیج حقوقدانان، سرپرست و جمعی از پرسنل بازداشتگاه عمومی بیرجند در محل نمازخانه اندرزگاه زنان بازداشتگاه عمومی بیرجند حضور یافتند.

گفتنی است: شهادت شهید محسن حججی در ۱۸ مرداد ۹۶ به دست نیروهای داعش در سوریه نقطه عطفی در دوران حضور رزمندگان ایران در سوریه بود.

انتهای خبر/

روز ویژه در اندرزگاه زنان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha