نشست «تبیین سیاست‌های آموزش و پژوهش و ارائه الگوی مناسب» در سازمان زندان‌ها

این نشست در راستای رویکرد علمی سازمان زندان‌ها درحوزه آموزش و پژوهش به‌منظور ارتقاء اهداف اصلاحی و تربیتی زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دفتر «آموزش و پژوهش» سازمان زندان‌ها در راستای اجرای نشست‌های علمی تخصصی، جلسه «تبیین سیاست‌های آموزش و پژوهش و ارائه الگوی مناسب» را باحضور مدیران‌‎کل و معاونین، مسئولین آموزشی و پژوهش استان‌ها و همچنین کارکنان علاقه‌مند به صورت مجازی و همچنین حضوری برگزار کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها در بخشی از این نشست و پس از تشریح الگوی آموزش بومی در مراکز اصلاحی‌وتربیتی بیان کرد: سازمان زندان‌ها بواسطه رویکرد علمی خود در اداره زندان‌ها، روش آموزش و پژوهش جدیدی را برمبنای الگوی بومی آموزش درپیش گرفته است که بالتبع می‌تواند در بازاجتماعی کردن و اصلاح‌‎وتربیت زندانیان موثرتر واقع شود.

دکتر صالحی‌عمران تأکید داشت؛ مدیران اجرایی در ادارات‌کل زندان‌های سراسر کشور با بهره‌برداری از این الگو می‌توانند گام‌های موثری را درراستای تحول و تعالی زندانبانی برای تحقق اهداف سازمانی بردارند.

وی با اشاره به این الگوی بومی در امر آموزش و پژوهش گفت: در تبیین سیاست‌های آموزشی باید دو دیدگاه کلان و خرد را با هم درنظر گرفت تا بتوان پیشرفت امورات و اهداف سازمان را رقم زد. بنابراین انتظار می‌رود با بومی‌سازی اقدامات پس از انجام هر فعالیتی، نتایج و آثار آموزشی و پیامدهای حاصل از آن در سازمان نیز مشخص و ملموس باشد.

گفتنی است سلسله‌نشست‌های علمی با موضوعات مرتبط با تحول و تعالی زندانبانی، به صورت مستمر و در ایام مختلف توسط دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha