اشتغال در زندان‌ها زیربنای اقدامات اصلاحی و تربیتی است

سرپرست زندان های استان همدان با حضور در کارگاه اشتغال بازداشتگاه همدان زندانیان را به حضور در این کارگاه ها و یادگیری حرفه های مختلف ترغیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، حمزه بروجنی سرپرست زندان های استان ضمن بازید از قسمت های مختلف بازداشتگاه همدان با مددجویان این مرکز گفتگو کرد.

در این بازدید که با همراهی همزه رئیس بازداشتگاه همدان انجام شد، بروجنی سرپرست زندان های استان پس از بررسی فضای فیزیکی بازداشتگاه به دیدار چهره به چهره با مددجویان پرداخت و در جریان کمی و کیفی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی آنها قرار گرفت.

بروجنی در بخش دیگری از این بازدید به سوالات و ابهامات قضایی مددجویان پاسخ داد و پس از آن با حضور در کارگاه اشتغال این مرکز، زندانیان را به حضور فعال در کارگاه اشتغال و آموزش حرفه های مختلف تشویق و ترغیب کرد.

بروجنی گفت: بسیاری از ناهنجاری های رفتاری به دلیل بیکاری است. برنامه ریزی و تعیین اهداف مالی، زندگی انسان را انسجام می بخشد.

سرپرست زندان های استان در ادامه با اشاره به اشتغال بعنوان دروازه ورود به مسیر اصلاح افزود: حتی اگر قرار باشد هر فرد فقط یک روز از عمرش را در اینجا بگذراند بهتر است این یک روز را به آموختن یک حرفه مشغول شود. محکومینی که زمان بیشتری را در این فضا حضور خواهند داشت باید خود را مکلف به حضور در دوره های حرفه آموزی بدانند و از این فرصت برای راه اندازی یک شغل مناسب استفاده کنند و این اقدام را به عنوان راهکاری برای رهایی و نجات خود در نظر بگیرند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha