وقتی سفره‌ای به وسعت گره‌گشایی پهن می‌شود

با خطای یکی از اعضای خانواده کل مجموعه خانواده آسیب می بینند اما مجموعه هایی همچون انجمن حمایت از خانواده زندانیان از ابتدا در کنار خانواده قرار می گیرد و تلاش میکند آسیب های احتمالی را کم کند زیرا خانواده نباید تاوان اشتباهات یک نفر را بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، علی‌الظاهر شاید با شنیدن نام زندانی تصور کنیم تمام افراد خانواده او نیز بزهکار هستند، اما باید بدانیم در اکثر مواقع آن‌ها نقشی در بزهکاری فرزند و یا همسر خود نداشته و بی‌گناه درگیر مشکلات متعدد و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند که باید برای حمایت از آن‌ها مأمنی یافت.

اما در این میان انجمن حمایت از خانواده زندانیان آغوش خود را به روی خانواده‌های زندانیان، فارغ از نوع جرم آن‌ها گشوده و کارهای گوناگونی از آزاد کردن زندانی و گرفتن بخشش از خانواده مقتول تا حمایت همه‌جانبه از خانواده زندانیان دربند و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی را انجام می‌دهد.

چشم‌انتظار حمایت بیشتر از مسئولین هستیم

به همراه مددکاران انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان به نشانی یکی از خانواده ها رفتیم تا برای ملاقات و گفتگو به سراغشان برویم. این نشانی ما را به بیرون از شهر هدایت کرد جایی که شاید تصور ما از حضور یک خانواده ساکن در آنجا غیرممکن به نظر برسد، اما در کمال ناباوری یک خانم میان‌سال به همراه فرزندانش بیابان خشک را به مزرعه‌ای سرسبز تبدیل کرده و مشغول زندگی بود.

بانویی که دوست نداشت نامش برده شود، اما مردانه دست روی زانو گذاشته و آستین همت را بالا زده بود تا بتواند در نبود همسرش رزق حلال کسب کند.

همسرش به دلیل اختلافات قضایی بر سر املاک موروثی خود با موقوفات خانواده‌ای دیگر در زندان به سر می‌برد و حدود چهار سال از محکومیت قضایی‌اش باقی‌مانده، و تنها شغلش کشاورزی بوده است که حالا در نبودش این منبع درآمد قطع‌شده است.

اما این بانوی میان‌سال با کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان توانسته است یک دستگاه جوجه‌کشی تهیه و مشغول چرخاندن یک مرغداری کوچک در مزرعه خود باشد و رزق حلال بر سر سفره بیاورد.

قبول دارم پسرم اشتباه کرده است

اما بعد از این ملاقات به خانه‌ای مادربزرگی مهربان رفتیم که شاید تلخی روزگار چهره‌اش را خراشانده بود، اما قلب مهربانش باعث شده بود تا نوه او که به دلیل جرم پدر و طلاق مادر در کنارش زندگی می‌کند، احساس هیچ کمبودی نداشته باشد.

اما دست تقدیر برای او تنها این غم را نخواسته بود و پسر و عروس دیگرش هم فوت کرده بودند و او اکنون سرپرستی سه نوه را برعهده داشت.

این بانوی سالخورده برای گرداندن چرخ زندگی همه راه‌های کسب رزق حلال را طی کرده و از گرفتن آب‌غوره و آبلیمو تا خشک‌کردن سبزی را انجام داده و از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

وی اکنون مسئول کارگاه سبزی خردکنی انجمن حمایت از خانواده زندانیان است و می‌گوید قبول دارم پسرم اشتباه کرده و باید تاوان جرمش را بدهد، اما من برای گذران زندگی از خودم حقوق دارم و نیازی به درآمد اضافی ندارم ولی چون سرپرستی سه تا از نوه‌هایم با من است به همین دلیل به منابع مالی بیشتری نیاز دارم و با حمایت انجمن حمایت از خانواده زندانیان دستگاه عرق‌گیری گرفتم و پیازداغ و نعناع داغ و بادمجان هم درست می‌کنم و کمک‌خرج من برای سرپرستی سه نوه‌ام است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha