رضایت سه محکوم به قصاص در «همایش اصلاح حسینی»

همایش صلح و سازش با عنوان «همایش بزرگ اصلاح حسینی» با حضور امام جمعه، رییس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان ها و دیگر مسئولین استان و گروه زیادی از خیّران صلح و سازش برگزار شد که منجر به مصالحه و رضایت به سه فقره محکوم به قصاص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کرمانشاه، همایش صلح و سازش شورای‌های حل اختلاف استان کرمانشاه با عنوان «همایش بزرگ اصلاح حسینی» با حضور امام جمعه، رییس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان ها و دیگر مسئولین استان و گروه زیادی از خیّران صلح و سازش برگزار شد.

رضایت سه محکوم به قصاص در «همایش اصلاح حسینی»

شهرام کرمی رییس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود، اظهار کرد: هر چند که اکثریت این پرونده‌ها پس از طی فرآیند رسیدگی مختومه می‌شوند، اما مختومه شدن آنها تنها روی کاغذ است و در واقعیت این کینه‌ها دوباره سر باز می‌کند و بدنبال آن پرونده‌های جدیدی در دستگاه قضایی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا، فرهنگ صلح و سازش می‌تواند این پرونده‌ها را در قلب طرفین دعواها مختومه کند و دل‌های آنها به آرامش برساند.

رضایت سه محکوم به قصاص در «همایش اصلاح حسینی»

فتاحی، معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: در این همایش شاهد سه فقره خون‌صلح در زمینه پرونده‌های قتل عمد در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم»، بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: طی سال‌های گذشته فرهنگ صلح و سازش در بین مردم کرمانشاه به خوبی نهادینه شده و مردم کرمانشاه از دیرباز به صفات پهلوانی، فتوت و صفات نیک معروف بوده‌.

رضایت سه محکوم به قصاص در «همایش اصلاح حسینی»

در پایان حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با تشکر از همه صلح‌یاران، معتمدان و بزرگان ایلات، عشایر و طوایف، خاطرنشان کرد: وقتی نام امام حسین(ع) می‌آید، همه طوایف و مذاهب پای کار می‌آیند و همه با هم همدل خدمت می‌کنند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha