بهره‌ مددجویان در «استفاده از فرصت‌ها برای تغییر»

سید محمود انوشه راهکارهای داشتن «زندگی و خانواده موفق» را برای زندانیان زندان مرکزی شهرکرد تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری؛ سالن ورزشی زندان مرکزی شهرکرد روز گذشته شاهد حضور پرشور زندانیانی بود که آماده بودند راهکارهای زندگی موفق را از زبان دکتر انوشه بشنوند.

وی با تسلیت ایام حزن و ماتم امام حسین (ع) نکاتی را به سربازان و زندانیان زندان شهرکرد بیان کرد.

زمان، تنها دارایی ما

عمر تنها دارایی انسان هاست که به طور مساوی و رایگان در اختیار همه قرارگرفته است. زمانی که عادلانه بین اولین و آخرین انسان تقسیم شده و انسانها خود تصمیم میگیرند آن را چگونه استفاده کنند یا چگونه هدر بدهند. زمان چون ابر بهاری در آسمان می گذرد، بی آنکه تو را متوجه خویش سازد، می آید و می گذرد، فرصت ها پیدا کن و از دست نده.

استفاده از فرصت ها برای تغییر

پاکی، پلیدی یا پوچی ؟

بین انتخاب هرکدام از این سه «پ» مختاری . پاک زندگی کنی یا پلیدی را به روح و قلب و جسم خود راه بدهی یا کل زندگی را به پوچی بگذرانی. این را بدانید که هر کسی در زندگی ممکن است دچار اشتباهاتی شود اما سرزنش کردن و انتقاد کردن مدام از خود کاری را حل نمی‌کند بلکه فقط اوضاع را پیچیده تر می کند با عبرت از گذشته راه اصلاح و پاک زندگی کردن را بیاموزید.

خودسازی کنید

اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید، اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید و اگر نیت صد ساله دارید انسان پرورش دهید. برای پرورش خودتان و فرزندانتان هرگز دیر نیست، پس با اراده محکم برای ساختن خودتان در ایام حبس و بعد از ان اقدام کنید. زیرا انسان دوبار متولد می شود یکبار از مادر خود و یکبار از خود. تولد دوم دردناک تر و شیرین تر است.

ماه معرفت

ماه های رمضان ، محرم و صفر زمان های طلایی برای خلوت، تفکر، ابراز پشیمانی، تمرین صبر و خودسازی است. از برنامه های زندان جهت خودسازی، تمرین عشق ورزی، بالابردن ظرفیت روحی و قلبی استفاده کنید. معرفت خود نسبت به دین محمدی، شجاعت علوی و قیام حسینی بالاببرید و برای زندگی مهربانانه آماده شوید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha