بخشش دو زندانی پس از 23 سال به حرمت امام رئوف

دو زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال در کوهدشت و حضور خادمان حرم مطهر رضوی طی مراسمی آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، در این مراسم که با حضور مدیر کل زندان‌های استان لرستان و همچنین مقامات اجرایی و قضایی شهرستان کوهدشت برگزار شد، حجت الإسلام طهماسبی امام جمعه این شهرستان با استناد از آیه ۱۰ سوره حجرات گفت: مؤمنان با هم برادرند و قلب مؤمنان جای کینه نیست، لذا باید تلاش کرد تا اصلاح ذات البین در جامعه به عنوان یک رسم نیکو نهادینه شود.

وی سپس به جایگاه والای عفو و گذشت در فقه اسلامی اشاره کرد و گفت: شیرینی این عفو و گذشت در جان انسان‌های پاک‌نهاد، لذتی فراموش نشدنی و غیر قابل وصف دارد.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان با اشاره به نفوذ بزرگان طوایف این استان در جلوگیری از نزاع‌ها و درگیری‌ها گفت: امروزه لرستان مسائل و مشکلات بزرگتری دارد که نیازمند استفاده از نظرات و نفوذ این بزرگان است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته قریب به ۲۲ پرونده در استان لرستان منجر به صلح و سازش شده است؛ اما در راستای احقاق حقوق اولیاء دم، تعدادی از پرونده‌ها نیز منجر به اجرای حکم می‌شوند.

کشوری افزود: ریش‌سفیدان جایگاه ویژه‌ای در ختم پرونده‌های مهم دارند؛ آنان می‌توانند به عنوان الگوی جوانان، این خصیصه را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

وی همچنین اظهار داشت: بزرگان طوایف می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، یاریگر جوانان در روابط اجتماعی باشند و سهم به‌سزایی در کاهش درگیری‌ها و نزاع‌ها ایفا کنند.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت، در این مراسم به اهمیت صلح و سازش و جایگاه آن در روایات اشاره کرد و گفت: در شهرستان کوهدشت طوایف بزرگی با صلح و سازش در کنار هم حضور دارند و آیین خون بس از آیین‌های کهن استان ماست.

وی افزود: حضرت علی می‌فرماید «ارزش صلح و سازش از عبادات مستحبی بالاتر است».

علی صفر بیرانوند با اشاره به اینکه عفو و گذشت ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد، تصریح کرد: البته برخورد با جرائم خشن نیز از وظایف مهم دستگاه قضاست و قطعاً این جرائم مستوجب تخفیف در دستگاه قضا نمی‌شوند.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین و دست اندرکاران این مراسم که منجر به عفو و رهایی دو تن از قصاص و زندان پس از ۲۳ سال شد، تقدیر به عمل آمد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha