عاشورا جلوه‌ای از ایثار، رشادت و جانبازی آگاهانه در راه حق بود

دراولین روز از ماه محرم مراسم عزاداری و سوگواری سید الشهدا (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین استادی روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم به عنوان سخنران و مداح در اردوگاه حرفه آموزی استان بوشهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر، در این آیین ابتدا وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سخنانی به تشریح انگیزه های قیام امام حسین (ع) و یاران ایشان پرداخت.

وی افزود: امام هدف اصلی قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.این مساله کمی نیست چرا که ایشان با تمام خانواده و نزدیکان خود عازم میدان شهادت شد و نشان داد که مرگ با عزت بسیار برتر از زندگی با ذلت است.استادی گفت: آنچه قیام عاشورا را متمایز از تمام نبردهای تاریخ می کند همین ارزشهای والای اخلاقی و دینی در امام و یاراتن ایشان است چرا که عاشورا جلوه ای از تمامی ارزشهایی است که دین مبین به آن تاکید نموده است و لذا امروزه هرچه در شناخت و آگاهی نسبت به ابعاد این قیام بدانیم و بخوانیم و تحقیق کنیم کم است و بیشتر بر عظمت آن واقف می شویم.

وی در ادامه با ذکر مصیبت در رثای حادثه کربلا این واقعه را گرامی داشت.در ادامه مراسم نوحه خوانی و سینه زنی سنتی بوشهری با نوحه یکی از مددجویان در عزای سید و سالار شیعیان برگزار گردید.

عاشورا جلوه ای از ایثار و رشادت و جانبازی آگاهانه در راه حق بود

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha