تملق و چاپلوسی از آفت‌های مدیریت است

مدیرکل زندان‌های استان کرمان در اولین جلسه شورای اداری زندان‌های استان ضمن خوش آمدگویی به رؤسای ستادی و زندان‌ها، با اشاره به اینکه امروزه یکی از آفت‌های مدیریتی، تملق و چاپلوسی است، گفت: ما در مجموعه زندان‌ها انتقادپذیری را جایگزین این آفت، کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان شورای اداری زندان‌های استان با حضور معاون، مشاورین، رؤسای ستادی اداره‌کل، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان، نماینده ستاد دیه و رؤسای زندان‌های تابعه برگزار شد.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، ضمن تشریح اهداف سازمانی در خصوص نقش مدیریت در موفقیت سازمانی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت، مدیر مجموعه است. مدیری که باید هماهنگ‌کننده باشد، سیاست‌های کلی را تدوین کند، راهبری و رهبری مجموعه را بر عهده داشته و بر حسن اجرای قوانین و فعالیت‌ها، نظارت کند.

وی افزود: اگر تخصص لازم در حوزه زندانبانی، وجود داشته باشد، قطعاً می‌توان زندان‌ها را به خوبی مدیریت کرد. دکتر ذوالفعلی‌نژاد ضمن تأکید بر اجرای دقیق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، اسناد بالادستی و سند تحول قضایی، گفت: رئیس زندانی که به اهداف سازمان زندان‌ها، اشرافیت کامل داشته باشد، قطعاً می‌تواند مجموعه مدیریتی‌اش را بهتر اداره کند.

تملق و چاپلوسی از آفت‌های مدیریت است

خودکامگی و تک‌روی در زندانبانی جایگاهی ندارد

مدیرکل زندان‌های استان کرمان، با اشاره به اینکه خودکامگی و تک‌روی در مدیریت نوین جایگاهی ندارد، گفت: ما باید در حوزه کاری مشورت را در دستور کار خود قرار دهیم. وی افزود: ما برای پیشبرد اهداف نظام زندانبانی، قطعاً نیازمند مشورت با همکارانمان در همه حوزه‌ها هستیم.

تملق و چاپلوسی از آفت‌های مدیریت است

رضا ذوالفعلی‌نژاد ضمن برشمردن آفت‌های مدیریت، گفت: امروزه یکی از آفت‌های مدیریتی، تملق و چاپلوسی است. کارهایی که باید صورت بگیرد متأسفانه در لوای این تملق و چاپلوسی مغفول می‌ماند. وی با تأکید بر اینکه اگر دوستانی نسبت به این موضوع علاقمند هستند برای اصلاح خود تلاش کنند، افزود: ما در مجموعه زندان‌ها، انتقادپذیری را جایگزین تملق و چاپلوسی، کرده‌ایم.

تملق و چاپلوسی از آفت‌های مدیریت است

مدیران شجاعت پذیرش شکست و اقرار به اشتباه را داشته باشند

مدیرکل زندان‌های استان بر اخلاق‌مداری و دوری از تبعیض تأکید کرد و گفت: اکنون ما در محل و فضایی شیشه‌ای خدمت می‌کنیم؛ به‌طوریکه رفتار و کردار ما از دید دیگران پنهان نیست، بنابراین بهتر است در گفتار و رفتارمان صادق باشیم؛ شجاعت پذیرش شکست و اقرار به اشتباه را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد در خصوص برنامه‌ریزی منطقی برای رسیدن به اهداف سازمانی بیان داشت: رؤسای زندان‌ها باید سیاست‌ها و اولویت‌های سازمانی را بر اساس امکانات و شرایط خود برنامه‌ریزی و اجرا کنتد. وی با اشاره به اینکه استان کرمان زیرساخت‌های بسیارخوبی در زندان‌ها دارد، اظهار داشت: علاوه بر اجرای اولویت‌ها و سیاست‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها، باید به خوبی از این امکانات استفاده شود.

در ادامه تأکید بر ابراز محبت و مهرورزی به کارکنان، سربازان و زندانیان؛ عدالت و تکریم کارکنان، انتقادپذیری، دوری از تبعیض بین کارکنان و احساس مسئولیت‌پذیری از جمله مسائل دیگری بود که مدیرکل زندان‌های استان کرمان در جلسه شورای اداری، به آنها پرداخت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha