رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی مددجویان از ارفاقات قانونی

کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و معاونین قضایی و مدیرکل زندانهای استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی ، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از همت عمومی مردم دیندار استان آذربایجان غربی برای برگزاری باشکوه جشن عید غدیر خم تقدیر و به بازدید روز عید غدیر از زندان ارومیه و دیدار با زندانیان اندرزگاه جوانان اشاره کرد.

وی با توصیه به حضور هدفمند و مستمر مسئولین و قضات در داخل زندان ها گفت:بیشتر مددجویان انسان های هستند که بر اساس شرایط خاص و موقعیت های اقتصادی و اجتماعی گرفتار بزه شده اند و نیازمند دستگیری و کمک می باشند و این امر مهم در شناسایی زندانیان نیازمند فقط در دیدار ها و بازدید های از نزدیک حاصل می شود . وی در ادامه گزارش با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی حضور و بازدید مقامات قضایی و قضات استان از زندانها و بازداشتگاه های استان با تاکید بر ادامه و افزایش هدفمند این حضورهای میدانی، این امر را در اطلاع از وضعیت زندانیان و زندانها و مشکلات موجود و تلاش برای رفع آنها را بسیار مثمر ثمر دانست. وی به بخش هایی از جریان بازدید و دیدار با مددجویان اندرزگاه جوانان ارومیه اشاره کرد .

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت خاص استان در شرایط تنوع و تعدد محکومیت ها گفت : با توکل بر خدا و تدبیر مجموعه قضایی و زندان مدیریت کاهش جمعیت کیفری عالمانه در استان پیگیری می شود و نتایج آن بسیار کاربردی برای حوزه های قضایی و مسئولان زندان در بهبود روند افزایشی رشد شاخص های تعالی سازمان در سند تحول قضایی می باشد.

رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی تاثیر داشت رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی تاثیر داشت رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی تاثیر داشت

وی با تاکید به موضوع حرفه آموزی و اشتغال زندانیان استان گفت : همه امتیازات بهره مندی در زندان را منوط به حرفه آموزی و اشتغال موثر در زندان نمایید و بر این اعتقادیم اصلاح و تربیت واقعی در نظام تحولی زندانبانی نوین یعنی اشتغال و حرفه آموزی و کسب عزت نفس با توانمندی می باشد .

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به صدور ابلاغ ویژه برای تعدادی از قضات برتر استان به منظور تصمیم گیری در کمیته ساماندهی زندانیان اظهار داشت: باید سعی گردد موضوعاتی که نیاز به اعطای تاسیسات ارفاقی قانونی دارند وارد چرخه رسیدگی نگردند و همکارانی که ابلاغ ویژه دارند به آنها رسیدگی کرده و تصمیم بگیرند تا بدین ترتیب به امور سرعت داد و اگر تعداد پرونده زیاد باشد اعلام تا برای قضات جدید نیز ابلاغ ویژه صادر گردد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تقدیر از مردم خیّر در جلب کمک های نقدی برای آزادی زندانیان نیازمند در جریان جشن های گلریزان و نسیم مهر گفت : همه مجموعه قضایی ، اجرای احکام و قضات با مسئولان زندان همکاری کنند تا ضمن شناسایی به موقع زندانیان معسر مقدمات بهره مندی آنان از تسهیلات ستاد مردمی دیه مهیا گردد

وی ادامه داد : وضعیت زندانیان محکوم مالی سریعا تعین تکلیف شود شرایط پرداخت و کمک به بخش زیادی از زندانیان نیازمند را در توان ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان می باشد.

در این جلسه با توصیه موکد رئیس کل دادگستری استان رسیدگی به وضعیت زندانیان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ونهادهای حمایتی و ارائه گواهی عدم تمکن مالی برای پرونده های اعسار و شناسایی برای بهره مندی از تسهیلات انجمن حمایت زندانیان و ستاد دیه بیشتر می باشد .

عتباتی در پایان افزود در فصل دوم فعالیت قضایی استان همه تلاش خود را مصروف حوزه های اعمال ارفاقات قانونی تاسیسات حقوقی بخصوص در ارائه ارای جایگزین حبس ، کنترل از سامانه های الکترونیک و پابند کنیم و تا با روند پیشبرد امورات در حوزه کاهش جمعیت کیفری بهتر از سه ماهه اول در عرصه عدالت اجتماعی حاضر باشیم.

رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی تاثیر داشت رشد ۸۰ درصدی بازدیدهای مدیران قضایی از زندان‌ها در بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی تاثیر داشت

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به ارائه مطالبی در خصوص موضوع جلسه پرداخت و در ادامه بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گزارشی از وضعیت زندانهای استان و ارفاقات قانونی صادره ارائه که عتباتی دستور ارائه این آمار به صورت تفکیک به حوزه‌های قضایی استان برای اطلاع و پیگیری برای بهبود وضعیت را خواستار شد.

مراد فتحی مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی بعد از ارائه گزارش تحلیل آماری معاونت پیشگیری دادگستری استان سخنرانی کرد و ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری های رئیس کل دادگستری استان در ارائه ارفاقات قانونی به زندانیان با تشکیل کارگروه ویژه و رصد روزانه آمار زندانها این رفتارهای مدیریت قضایی را مایه دلگرمی برای انجام اثربخش کارهای مهم برای مددجویان در جهت رضای خئا و کسب موفقیت در شاخص های زندانبانی اسلامی در سند تحول قضایی ذکر نمود

وی در ادامه به تحلیل آماری وضعیت جمعیت کیفری زندان های استان پرداخت و کاهش درصدهای نگران کننده و رشد شاخص های امید بخش در حوزه اصلاح و تربیت را نقطه عطف موفقیت مدیریت قضایی استان ذکرکرد

وی ابراز امیدواری کرد در ماه های آتی این موضوع با نظارت رئیس کل دادگستری و دادستانی محترم یک روند امید بخش همراه با استقرار قانون در اجرای احکام و رفع دل نگرانی از مردم و مسئولین گردد.

جلسه دو ساعت و نیم کمیته ساماندهی جمعیت کیفری زندان های استان آذربایجان غربی با مصوبات مهم در حوزه نظارت بر ارائه ارفاقات قانونی و تاسیسات حقوقی خاتمه یافت .

انتهای خبر/

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha