کارگاه­­‌های متنوع آموزشی برای خانواده­‌های زندانیان دایر است

یکی از دغدغه‌های انجمن حمایت از زندانیان مرکز برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های زندانیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، کارگاه‌ آموزشی سه ساعته در موضوعات متنوع برای ایجاد انگیزه و آگاهی رسانی به خانواده‌های زندانیان بصورت مستمر در انجمن حمایت زندانیان مرکز در حال انجام است.

آمنه مسن آبادی مسئول آموزش و کاهش آسیب انجمن گفت: در این کارگاه‌ها آموزشی، مطالب اساسی در مورد شیوه‌های برخورد با فرزندان در هنگام نبود سرپرست خانواده آموزش داده می شود تا آسیب‌های ناشی از زندانی شدن پدر خانواده به حداقل برسد.

وی افزود: بخشی از این کلاس‌ها موارد مربوط به مشکلات خانوادگی به ویژه طلاق و اثرات آن و راه‌های عبور از بحران در نبود سرپرست خانواده ارائه می شود.

مسن آبادی افزود: در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش‌های سبک زندگی و فرزندپروری در خصوص موضوعاتی از قبیل اعتیاد همسر و راهکارهای درمانی آن آموزش‌ داده می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه این خانواده‌ها بدلیل بیماری‌های پرخطر که ممکن است در زندان برای همسران‌شان پیش آید؛ آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از این بیماری‌ها طبق پروتکل کشوریHIV ارائه می شود.

مسئول آموزش انجمن در زمینه کارگاه‌های آموزش‌های شغلی گفت: با همکاری شهرداری منطقه 6 کلاس‌های آموزشی برای ایجاد اشتغال در منزل از جمله پرورش گل و گیاه اختصاص دارد که در این زمینه استقبال خوبی هم صورت گرفته است.

مسن آبادی گفت: بخش پایانی این کلاس‌ها مربوط به آموزش مسائل حقوقی از طریق وکیل پایه یک دادگستری انجام می گیرد که برای بسیاری از خانواده‌های زندانیان راه‌گشا بوده است.

گفتنی است در حین این آموزش‌ها فرزندان همراه مادر نیز تحت مشاوره های جداگانه قرار می گیرند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha