جشن حمایت از مدجویان تحت پوشش پابند الکترونیک با حضور 40 نفر از قضات برگزار شد

جشن حمایت از شهربندان به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم در راستای اجرای اولویت های سازمانی با حضور رضا مقبلی مدیرکل زندان‌ها، یدالله جعفری رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد و 40 نفر از قضات در زندان سما یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی از پابند الکترونیک به عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین حبس نوین یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه حضور افراد در زندان‌ها هم برای خود و هم خانواده هایشان آسیب‌هایی به همراه دارد، برخی زندانیان دارای شرایط می‌توانند از این حکم جایگزین حبس استفاده کنند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد افزود: افرادی که حضور آنان برای جامعه مضر نیست و حبس آنان کمتر از پنج سال باشد، یا اینکه حبس بالای پنج سال داشته باشند، اما یک چهارم مدت محکومیت را گذرانده باشند می‌توانند از این خدمت نوین حقوقی و قضایی بهره گیرند.

وی با اشاره به استفاده هزار و ۲۶۸ تن از مددجویان استان یزد از پابند الکترونیک تصریح کرد: هم اکنون ۱۳۵ نفر در استان یزد تحت پوشش این سامانه هستند.

مقبلی ادامه داد: این افراد بر اساس تضمین مناسب کیفری یا اخذ تامین از آنان می‌توانند در یک محدوده که قاضی مشخص کرده است، هم سرکار بروند و هم در کنار خانواده هایشان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به رصد شبانه روزی این افراد در سامانه اظهار داشت: مرکز مراقبت الکترونیک یا پابند الکترونیک استان یزد یکی از الگوهای موفق در کشور به شمار می‌آید.

مقبلی درباره احتمال خروج این شهربندان از محدوده مشخص شده گفت: به محض اینکه از محدوده خارج شوند، سامانه اخطار داده و به آنان پیامک ارسال می‌شود. خروج آنان از محدوده به معنای فرار از زندان است و بلافاصله به زندان منتقل خواهند شد.

وی تأکید کرد: البته کسی که در زمان استفاده از پابند الکترونیک دچار جرم و بزه شود، مجازات مضاعفی علیه او اعمال خواهد شد.

گفتنی است در این جشن پخش فیلم مستند پابند اکترونیکی و موسیقی اجرا و در پایان به به سادات حاضر در مراسم و همچنین به فرزندان مددجویان هدایایی داده شد.

انتهای پیام /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha