مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان استان قزوین آغاز شد

مسابقات مهارت آموزی زندانیان استان با حضور مدیران کل زندانها و آموزش فنی وحرفه ای استان و زندانیان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: به حول و قوه الهی و همت همه همکاران در مؤسسات کیفری استان، از ابتدای سالجاری تا تاکنون برای 850 زندانی اشتغال زائی گردیده و در بخش های کارگاهی ، اعزام بکار و اشتغال نشسته، حقوق و دستمزد دریافت می نمایند.

مدیرکل زندانهای استان افزود: باهمکاری وتعامل سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان از ابتدای سالجاری بالغ بر 375 نفر از زندانیان در دوره های آموزش فنی شرکت و گواهینامه مهارتی دریافت نموده اند. امروز نیز 143 نفر از دارندگان گواهینامه فنی وحرفه ای، در مسابقات مهارت آموزی زندانیان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مسابقات مهارت آموزی زندانیان استان قزوین آغاز شد

بهرامی اذعان داشت: مسابقات در مرحله شهرستانی در 7 رشته شامل جوشکاری، برق ساختمان، خیاطی، صنایع چوب(منبت ومعرق کاری)، قالیبافی، قلم زنی وچرم دوزی برگزار و در پایان این رقابت زندانیان منتخب هر رشته مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل زندانهای استان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه و رونق مهارت آموزی وایجاد اشتغال در زندانها، زمینه کاهش تکرار جرم،کاهش بازگشت مجدد به زندان و اصلاح مجرمین فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان نیز بیان داشت: حرفه آموزی زندانیان یکی از تکالیف ابلاغی سازمان فنی وحرفه ای است و امیدواریم با توسعه و ارتقاء این برنامه و با راه اندازی کسب وکار مناسب و پایدار، زمینه کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان فراهم شود.

طاهرخانی اذعان داشت: در این مسابقات هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود نداشته و نفرات برتر استانی در مسابقات کشوری حضور خواهند داشت.

وی درپایان از همکاری مجدانه مدیر کل و همکاران زندانهای استان برای توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تشکر و قدردانی نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha