دکتر محمدی: برنامه‌های حمایتی ما هم متوجه زندانیان است و هم خانواده‌های آنان/ آیت‌الله علما: مهمترین هدف در زندان‌ها باید تربیت و اصلاح مجرمان باشد

رئیس سازمان زندان‌ها عصر امروز، سه‌شنبه در سفر خود به کرمانشاه با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه این استان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی در دیدار خود با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه که عصر امروز انجام گرفت، درباره اقدامات اصلاحی در زندان‌ها گفت: همه تلاش ما در اداره زندان‌ها مبتنی بر اقدامات اصلاحی و تربیتی است تا زمینه بازسازگاری و زندگی سالم زندانیان را محقق کنیم. خوشبختانه بواسطه آموزش‌های جاری بویژه درحوزه فعالیت‌های قرآنی تعداد قابل توجهی از زندانیان حافظ یک تا سی جزء از قرآن کریم شده اند.

خانواده زندانیان نیازمند را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی قرار می‌گیرند
وی درباره دیگر فعالیت‌های آموزشی در زندان‌ها بیان کرد: امروز زندانیان می‌توانند در زندان مراحل تحصیل خود را دنبال کنند. شرایط و امکانات لازم را برای‌شان مهیا کرده‌ایم و حتی چندی پیش چند نفر از زندانیان توانستند در مقاطع تحصیلی دانشگاهی از پایان‌نامه ارشد و دکتری خود دفاع کنند.

این مقام قضایی با یادآوری اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی، بهترین بستر برای اصلاح‌وتربیت زندانیان است، امر آموزش و توسعه آن در زندان‌ها را نیز لازم دانست و افزود: امروز در همه زندان‌ها بدون استثنا دارالقرآن‌ها دایر هستند و در این ارتباط حضور روحانیون را یک ضرورت برای پیشبرد فعالیت‌های دینی در اداره زندان‌ها می‌دانیم.

دکتر محمدی: برنامه‌های حمایتی ما هم متوجه زندانیان است و هم خانواده‌های آنان/ آیت‌الله علما: مهمترین هدف در زندان‌ها باید تربیت و اصلاح مجرمان باشد

رئیس سازمان زندان‌ها درعین‌حال گفت: توجه ما فقط به زندانیان منحصر نمی‌شود بلکه به خانواده‌های آنان نیز توجه جدی کرده‌ایم و درحال حاضر خانواده‌های بسیاری تحت پوشش برنامه‌های تأمینی و حمایتی ما قرار دارند که با توزیع بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه و یا ارائه خدمات مشاوره‌ای بخشی به خانواده زندانیان کمک می‌کنیم.

زندان محل ندامت و آخرین مرحله تنبیه است
در ادامه این نشست صمیمی آیت‌الله مصطفی علما نیز گفت: اساس اسلام و تعالیم همه پیامبران تربیت انسان‌هاست. نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه بیان کرد: زندان محل ندامت است بنابراین باید محل تربیت باشد. فراموش نکنیم تمام کارهای اسلام جنبه تربیتی دارد.

وی همچنین بیان کرد: در مواجه با زندانیان باید سعه صدر داشت. نوع رفتار ما با آنها می‌تواند در تربیت‌شان موثر بوده و مهمترین هدف در زندان‌ها نیز باید تربیت این دسته از افراد باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha